FoodPanda şi Glovo şi-au deschis propriile centre de distribuţie, iar eMAG, cel care deţine livratorul Tazz, pregăteşte un supermarket online cu produse româneşti.
Ziarul financiar consemnează faptul că aceasta reprezintă o luptă directă între platformele de livrări și retailerii alimentari, întrucât “până acum, aceste companii erau doar intermediari între magazinele partenere şi consumatori, pe când acum devin un jucător important în segment”.
Deşi în comerţul alimentar canalul online a fost dezvoltat acum şapte-opt ani, el nu a căpătat o importanţă majoră până în 2020, când autorităţile au limitat libertatea de mişcare, iar teama de îmbolnăvire i-a adus pe unii consumatori din offline în online. Online-ul şi livrările au fost cuvintele de ordine ale anului trecut, iar 2021 nu pare a aduce mari schimbări. Deşi magazinele şi restaurantele funcţionează acum normal, această piaţă îşi continuă ascensiunea.
La începutul lui 2021, platforma de livrări FoodPanda a intrat în retail, o piaţă de peste 20-22 mld. euro, deschizând propriile supermarketuri digitale sub brandul Pandamart.
La şase luni distanţă, oficialii Glovo anunţă la rândul lor un concept similar. Este vorba astfel, din nou, de un magazin fizic. Acesta este însă folosit ca o platformă de livrare acasă. Nu este un magazin clasic în care oamenii intră să cumpere, ci un spaţiu de unde livratorii îşi pot alimenta desaga.