Raport Curtea de Conturi: Abateri de 1,5 milioane lei la Primăria Iași

0
1804

Controlul efectuat de Curtea de Conturi la Primăria Iași în cursul anului trecut pentru exercițiul bugetar 2017 a identificat abateri financiare de 1,5 milioane lei.

Inspectorii au constatat că, în evidențele primăriei, nu se regăsesc reflectate toate operațiunile financiar-contabile desfășurate la nivelul unității, respectiv voucherele de vacanță achiziționate și distribuite salariaților, precum și cele returnate datorită nedistribuirii efective, menținerea nejustificată în categoria activelor fixe corporale a unor bunuri care nu îndeplinesc condițiile legale pentru a fi încadrate în această categorie și majorarea în mod eronat a cheltuielilor exercițiului bugetar al anului 2017 cu valoarea integrală a polițelor de asigurare obligatorii a locuințelor sociale, plăți care în fapt își extind efectele pe exerciții financiare viitoare.

Probleme și cu autorizațiile de construcții

Inspectorii Curții de Conturi au descoperit că nu s-a efectuat o verificare a gradului de realizare a lucrărilor pe perioada de valabilitate a autorizației de construire, în scopul regularizării taxelor pentru eliberarea autorizațiilor de construire aferente, în funcție de stadiul fiecărei construcții și identificării datei de la care clădirile sunt supuse impozitării.

“Nu au fost urmărite în vederea încasării toate veniturile cuvenite bugetului local din taxe pentru eliberarea/vizarea autorizațiilor pentru a desfășura o activitate de alimentație publică (până la finalizarea acțiunii de audit au fost încasate taxe cuvenite bugetului local în valoare de 2.796 lei). Administrarea unor contracte de închiriere/concesionare bunuri proprietate publică a municipiului contrar prevederilor legale și a clauzelor contractuale, respectiv: a) prelungirea duratei de valabilitate a contractului de închiriere nr. 75694/2015, în condițiile în care chiriașii aveau restante la plata chiriei pentru mai multe luni consecutiv, anterioare datei de încheiere a actelor juridice noi, b) nu au fost înregistrate la nivelul lor real creanțele cuvenite bugetului local sub formă de chirii și penalități/majorări de întârziere conform clauzelor contractuale sau după caz a hotărârilor instanțelor de judecată. 4. Menținerea în conturile de creanțe și datorii a sumelor care se află înafara termenului legal de prescripție prevăzut de lege pentru încasare și respectiv lichidarea acestora (garanții de participare la licitații nerestituite, cu mențiunea că, până la finalizarea acțiunii de audit financiar, s-a procedat la stornarea și respective virarea acestora ca venituri ale bugetului local)”, se precizeaza în raportul de audit.

Curtea de Conturi mai notează că nu s-a asigurat administrarea acordului cadru de prestări servicii (de dezinsecție, larvicidare, tratamentelor fitosanitare) nr.100972/14.11.2014, deficiențele identificate constând în:

a) lipsa documentelor justificative cu privire la neconcordanțele existente în ceea ce privește suprafețele terenurilor/spațiilor ce trebuiau tratate, cele cuprinse în caietul de sarcini și respectiv în propunerea tehnică și acordul cadru,

b) în procesele verbale care stau la baza decontării serviciilor facturate de către prestator nu se regăsesc informații concrete, detalii cu privire la zonele, traseele, obiectivele, locațiile din cadrul cartierelor, la care s-au realizat efectiv dezinsecții și celelalte categorii de tratamente, calcule și evaluări efective a serviciilor prestate și facturate.