Liberalii desființează în patru pași concesionarea aeroportului

0
930

Liderul grupului consilierilor județeni PNL, Romeo Vatră, a explicat, în patru pași detaliați, de ce concesionarea aeroportului nu poate fi fezabilă în acest moment. Acesta a spus că reprezentantii companiei Sky Capital au propus efectiv construirea unui orășel la est de pistă, cu centru medical, centru universitar, parc industrial, zone rezidentiale, etc, investiția propusă fiind de 286 milioane euro. Romeo Vatră a explicat că propunerea de dezvoltare a aeroportului era de fapt proiectul realizat în 2008 de Search Corporation, la est de pistă, cu extinderea pistei la 3000 metri, cu terminal nou, platforma de rulare si parcare, zona cargo si turn de control.

Accesul la acest orasel era preconizat pe centura de nord a orasului. Aici am identificat prima problema. Daca oraselul va fi construit in cativa ani, asa cum au propus, vor ramane fara acces, deoarece centura de nord este departe de putea fi construita intr-un orizont rezonabil de timp. Eu tot insist pe aceasta centura pentru a facilita conexiunile la aeroport. Din pacate, costul estimat pe SF este de 1 miliard de euro deoarce prevede un tunel sub dealul din Horlesti. La aceste costuri, preliminate acum multi ani, deci neactualizate, consider ca avem mai multe sanse sa vedem autostrada mai intai. Nu ai acces serios, adio parc industrial, adio zona rezidentiala“, a explicat Romeo Vatră.

Aeroportul produce 2 milioane de euro profit anual, cei de la Sky Capital doresc sa preia managementul aeroportului, dar ei sunt infiintati acum o luna, fapt care ridica problema lipsei de experienta in managementul aeroportuar. Sa dam aeroportul pe mana unei companii care nu a gestionat niciun aeroport pana acum, e mai rau decat cu Bulgariu la conducerea lui”, a adăugat liderul liberal.

Cine sunt investitorii din spatele firmei, pentru ca aceasta firma isi asuma doar rolul de interfata financiara. Ne-au fost insiruiti o serie de parteneri ai lor, dar fara a clarifica natura relatiilor cu ei si sursa financiara a investitiei. Deci, vorbim cu cineva si riscam sa ne trezim cu altcineva. Riscant”, este a treia observație adusă de liberali proiectului cocnesionării.

Atitudinea unor reprezentanti ai companiei nu a fost cea potrivita. Au vorbit de parca erau obligați sa faca asta. Nici ei nu credeau ce spun, ba mai mult, in loc sa vina sa ne prezinte cu entuziasm propunerea, sa ne inspire incredere in proiect, au avut o atitudine ostila si de desconsiderare fata de unii participanți la dezbatere, care erau acolo la invitatia lor. Cele patru argumente, fara a mai adauga dezvaluirile din presa privind actionariatul firmei si legaturile cu PSD, sunt suficiente pentru a concluziona ca nu se justifica in acest moment concesionarea aeroportului. Nu ii impiedica nimeni pe dezvoltatori sa cumpere sau sa concesioneze teren in proximitatea aeroportului in Aroneanu sau Holboca, pe care sa construiasca orasele. Dar eu cred ca nu vor face asta pentru ca aeroportul era cheia”, a conchis Romeo Vatră.