INTERVIU Liviu Bulgaru: Găsim cele mai bune soluții pentru agricultură. Guvernul PNL nu închide piețele! Suntem prezenți în piețe, alături de producători!

0
617

Liviu Bulgaru, candidatul PNL Iași pentru Camera Deputaților, susține că împreună cu administrațiile locală se vor găsi cele mai bune soluții pentru funcționarea piețelor în județ, în contextul actual al situației epidemiologice, generată de infectarea cu virusul COVID-19. În cadrul unui interviu, Liviu Bulgaru vorbește și despre cele două obiective importante ale Guvernului PNL privind piețele și produsele românești pentru dezvoltarea agriculturii.

A gestionat corect Partidul Național Liberal situația pandemiei de corona virus în România?

Liviu Bulgaru: A trecut un an de guvernare PNL, am tras o linie și ne-am prezentat bilanțul. O spunem cu tărie că membrii Partidului Național Liberal au avut curajul să își asume responsabilitatea guvernării țării în cele mai dificile momente. Guvernarea PSD ne-a lăsat o situație financiară, economică și instituțională precară, noi preluând și cea mai gravă criză sanitară și economică generată de pandemia cu virusul COVID-19, venită imediat la doar patru luni de la preluarea guvernării. Ne-am trezit cu o criză sanitară, dar și economică. Guvernul PNL a gestionat cât s-a putut de bine situația, luând măsuri pentru limitarea extinderii pandemiei de corona virus, oferind sprijin cetățenilor și companiilor afectate. Într-un an de guvernare PNL, România a avut cea mai amplă operațiune de dotare a sistemului sanitar. Mai mult decât atât, PNL a pus bazele celui mai vast program național de investiții și relansarea economiei din ultimii 30 de ani. 

Ce se va întâmpla cu piețele și producătorii locali în această perioadă de pandemie?

Liviu Bulgaru: În contextul epidemiologic în care ne aflăm astăzi, pe primul loc este siguranța oamenilor. Pentru a evita transmiterea comunitară a virusului Covid-19 ne vom reorganiza. Noi suntem aici pentru a găsi cele mai bune soluții pentru agricultură. De un lucru trebuie să fiți convinși, piețele nu se vor închide. În acest moment se lucrează pentru reglementarea funcționării piețelor. Ne vom consulta cu toate administrațiile publice locale pentru a găsi împreună cele mai bune măsuri pentru a menține piețele agroalimentare deschise. Avem în vedere amenajarea de spații speciale de vânzare în contextul actual epidemiologic pentru a-i ajuta pe producătorii de produse românești să aibă posibilitatea să își vândă produsele, iar oamenii să poată beneficia de produse românești în siguranță. În această perioadă noi suntem prezenți în piețe pentru a identifica soluțiile cele mai bune pentru o funcționare cât mai bună a producătorilor de produse românești. Am mers împreună cu președintele Consiliul Județean, Costel Alexe și colegii mei liberali, de curând în piața agricolă de la Cârniceni din comuna Țigănași, una dintre cele mai mari piețe din județ. Am stat de vorbă cu oamenii despre problemele actuale, dar și cele ale agriculturii românești. Am discutat despre soluții, dar și despre programul de guvernare PNL pentru agricultură. 

Cum o să susțină Guvernul PNL producătorii locali și ce proiecte aveți în acest sens?

Liviu Bulgaru: În această perioadă suntem condiționați de pandemia de corona virus să luăm măsuri pentru siguranța populației și să evităm riscul de infectare cu virusul COVID-19. Vom lucra într-un sistem bine organizat, în funcție de fiecare locație și administrație locală. Este adevărat că pandemia de corona virus a destabilizat grav rețelele globale de aprovizionare cu alimente, arătând vulnerabilitățile inerente ale acestui sistem, rolul producătorilor locali a fost mai vizibil ca oricând, dezvoltându-se noi oportunități de valorificare a produselor prin intermediul platformelor on-line și livrări la domiciliu.

Guvernul PNL are două obiective concrete care vin în sprijinul producătorilor români. Primul este ”Dezvoltarea piețelor locale”. Vorbim de un proiect național, cu o finanțare de aproximativ 20 mil. Euro prin FEADR. Crearea lanțurilor alimentare scurte și dezvoltarea piețelor locale este un obiectiv necesar din perspectiva deschiderii oportunităților de piață pentru fermieri prin promovarea și vânzarea produselor aproape de sursa de producție, fie individual, fie prin intermediul unei forme asociative astfel încât să fie în acord cu și cu obiectivele strategiei De la fermă la consumator. Dezvoltarea lanțurilor scurte de aprovizionare și a piețelor locale prin intermediul cooperării între diferiți actori se poate realiza în special în sectorul fermelor mici /familiale și deschide premisa de cooperare la nivel de comunitate. Este nevoie de sprijin pentru a facilita accesul fermierilor şi grupurilor de fermieri pe piață şi de a intra şi opera pe aceste piețe la standardele cerute, inclusiv sub aspectele privind siguranța alimentară. Vom susține cooperarea între producătorii locali în vederea dezvoltării piețelor locale și comercializării directe a producției către parteneri locali, astfel încât să se faciliteze crearea lanțurilor de desfacere.

Cel de-al doilea obiectiv este ”Promovarea produselor românești”.În România există un potențial încă nevalorificat, de recunoaștere și promovare a produselor locale și includerea acestora în schemele de calitate naționale și UE, din cauza aspectelor cauzate de promovarea deficitară a produselor agroalimentare românești, slaba asociere între producători, taxele aplicate producătorilor care fac dificil accesul produselor autohtone pe rafturile hipermarket-urilor și a supermarket-urilor. Produsele obținute din materie primă locală, ca și cele provenite de la animale crescute în condiții superioare de bunăstare, contribuie la crearea de locuri de muncă, creșterea valorii adăugate și a valorii de piață a acestora, fiind necesară conștientizarea consumatorului referitor la calitatea produselor cu tradiție care fac parte din cultura națională, valorificarea patrimoniului imaterial local, dar și la importanța asigurării siguranței şi securității alimentare. În acest sens ne-am propus crearea unei rețele naționale de colectare, depozitare, procesare și distribuție a produselor românești pe care o vom realiza prin Palanul Național de Relansare și Reziliență.

Vom avea o strategie de informare a consumatorilor cu privire la produsele agroalimentare românești înregistrate în scheme de calitate naționale și europene. Vom veni în sprijinul fermierilor și cu o îmbunătățire a legislației privind certificarea și promovarea produselor alimentare, prin dialog strâns cu reprezentanții asociațiilor de profil și bugetarea corespunzătoare acestor programe. Vom face acțiuni de promovare a produselor locale, tradiționale, românești, dar și de educare și mediatizare în școli, privind consumul de produse românești.