EXCLUSIV Cum a primit candidatul USR la Iași, Marius Bodea, de la baronul Relu Fenechiu, peste 60 de mii de euro, prin numirea sa într-un contract de mandat

0
2033

În septembrie 2013, în plină dictatură USL, baronul Relu Fenechiu, ministru al Transporturilor în Guvernul Ponta îi dădea locotenentului său cel mai apropiat, Marius Bodea, actualul candidat USR pentru CJ Iași, nu mai puțin de 60 de mii de euro în urma numirii sale ca în două mari companii ale ministerului Transporturilor prin contract de mandat (foto facsimil).

Inițial, încheiat în septembrie 2012, obiectul contractului era administrarea activității regiei Aeronautice Civile, pe o durată de 4 ani. Suma de 50 lei drept indemnizație lunară a fost doar de ochii lumii. În realitate, printr-un act adițional realizat ulterior, în aprilie 2013, când Fenechiu era ministru, unul dintre cei mai puternici oameni ai cabinetului de la Palatul Victoria, contractul a fost modificat, iar consecințele au fost de zeci de mii de euro în buzunarul actualului USR-ist.

Astfel, indemnizația se modifica altfel: aceasta devenea o sumă netă fixă, echivalentă cu 25% din remunerația directorului general, la care se adăuga un alt articol prin care, pentru activitatea desfășurată într-un alt organism auxiliar regiei,  respectiv participarea la Comitetul de audit sau Comitetul tehnic de siguranță a zborului, mandatarul beneficia de încă o indemnizație în cuantum de 30% din indemnizația lunară aprobată pentru membrii Consiliului de Administrație.

De asemenea, o altă numire a lui Marius Bodea s-a făcut în conducerea companiei Naționale Aeroporturi București. Aici, în calitate de membru al Consiliului de Administrare al Societății, Bodea a primit sume mari de bani, respectiv 1200 de euro pe lună indemnizație netă, la care se adăugă prime anuale și alte bonusuri care puteau merge până la 400 de euro săptămânal.

Aceste contracte au fost blindate prin tot felul de clauze înrobitoare pentru ambele regii, în cazul în care membrii conducerii erau demiși. Astfel, se prevedeau „daune-interese” echivalente cu restul remunerațiilor lunare și a celorlalte beneficii pentru toată perioada rămasă de executat, calculate din momentul revocării până la data expirării contractelor.

Cum numirea sa și a celorlalți membri a fost una politică, iar nu pe criterii bazate pe competențele și expertiza pe care Marius Bodea și ceilalți o dețineau, odată cu schimbarea ministrului, Marius Bodea a fost demis, ca e altfel toți ceilalți membri ai conducerilor celor două companii. Adunarea Generală a Acționarilor Companiei Naționale Aeroporturi București decidea, în mai 2014, să declanșeze acțiunea în răspundere a administratorilor și a directorului general pentru daune cauzate societății de către aceștia, prin încălcarea îndatoririlor față de societate.

Nemulțumit, Marius Bodea a dat Compania Națională de Aeroporturi București în judecată. Au urmat un șir lung de procese-clasice cu termene prelungite de strategiile avocaților, astfel încât perioada acțiunii civile în instanțele de judecată să se prelungească cât mai mult.

După ani lungi de procese, acestuia i s-a dat câștig de cauză în special în baza clauzelor cu dedicație, iar din suma solicitată, respectiv 69 000 Euro, i-au fost acordați 60 670 Euro!

După ce a primit câștig de cauza, a primit echivalentul salariului pentru toți anii în care nu a ocupat respectiva funcție, iar după ce și-a recuperat postul, Marius Bodea a demisionat!

Astfel, datorită lui Relu Fenechiu, cel care l-a propus și numit în ambele conduceri ale celor două regii, Marius Bodea a primit banii buni de un apartament într-o zonă centrală a Iașului! Așa arată un „om nou” în politică astăzi!