Primăria studiază posibilitatea unui nou drum spre Aeroport

0
919

Interpelat în cadrul şedinţei de Consiliu Local de vineri, 27 iulie, în ceea ce priveşte posibilitatea amenajării de noi căi de acces către Aeroportul Internaţional Iaşi, primarul Mihai Chirica a făcut o serie de precizări pe această temă.

„Accesibilitatea către Aeroport este o problemă foarte serioasă, într-un context mult mai larg decât pare la prima vedere. Aeroportul Iaşi a simţit o creştere explozivă a numărului de călători, mult mai mult decât a prognozat şi iniţiatorul primului proiect. Dacă până la sfârşitul anului 2018 se estima până într-un 1.000.000 de călători, deja până la finalul anului prognozăm 1.600.000 de călători. Asta înseamnă că toate capacităţile Aeroportului au fost deja depăşite, atât în ceea ce priveşte terminalele construite într-o etapă anterioară, cât şi celelalte capacităţi necesare bunei funcţionări, precum zone de parcaj, accesibilitate, zone de protecţie şi altele”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Acesta a anunţat faptul că în cursul săptămânii trecute a avut o discuție detaliată cu conducerea Aeroportului Iaşi în care a anlizat posibilitatea amenajării unor alte zone de acces către viitoarele capacităţi de procesare ale Aeroportului, incluzând, printre altele, o a doua cale de acces, accesul pentru zona cargo şi posibilitatea amenajării unui parcaj subteran şi suprateran care să poată deservi şi pe cei care vor veni din alte localităţi.

„Concluzia este că, în momentul de faţă, pe ritmul de creştere a numărului de călători pe care Aeroportul Iaşi va trebui să-l proceseze, terminalele T1, T2 şi T3 nu mai sunt o soluţie. Va trebui reluat proiectul pe varianta lui iniţială, prin construcţia terminalului pe latura estică, nu vestică, cum este în momentul de faţă, acolo unde noi deja am prevăzut, din studiile iniţiale, o cale de circulaţie care leagă oraşul prin zona Holboca, inclusiv introducerea unui tren care să poată prelua, la nivel de mare capacitate, viitorii călători. În ceea ce priveşte găsirea unei soluţii interimare, care să poată deservi actuala capacitate de procesare a Aeroportului, noi deja am înaintat o soluţie către conducerea acestuia, care presupune şi rezolvarea unor probleme de proprietate. De pildă, drumul pe care-l gândeam iniţial, pe lângă Aviaţia Utilitară, pe o bună porţiune este al Consiliului Judeţean, nu al Primăriei Municipiului Iaşi. Am reuşit să-i găsim o racordare la reţeaua stradală care descarcă înspre str. Aeroportului – Holboca – str. Aurel Vlaicu, dar aşteptăm și punctul de vedere al Aeroportului. Un lucru este cert: Aeroportul Iaşi trebuie să demareze elaborarea unui nou studiu de fezabilitate  să poată procesa până la 5 milioane de călători pe an. Asta înseamnă un alt terminal, într-o altă aşezare şi cu o altă cale de acces intens racordată şi cu viitoarea şosea de centură, inclusiv înspre partea de Nord, spre Sculeni. Aşteptăm şi analiza acestei propuneri, noi suntem deschişi, pentru că acolo va trebui să facem o structură asociativă cu Holboca şi Aroneanu. Vedem care este strategia de viitor a Aeroportului şi, în funcţie de aceasta, vom răspunde pozitiv la orice solicitare”, a declarat primarul Mihai Chirica.