Municipiul Iaşi s-a calificat printre primele 6 locuri din ţară care vor concura începând de luna viitoare pentru titulatura de «Destinaţia anului 2021 în România», un proiect de promovare a turismului intern realizat de Prima TV. Iaşul se va „lupta” pentru marele trofeu cu Banatul Montan, Brăila, Delta Dunării, Ţara Maramureşului şi Oradea, acestea fiind celelalte 5 destinaţii calificate în Marea Finală urmare a nominalizărilor românilor.
„Sunt bucuros că destinaţia Iaşi a fost susţinută pentru a se clasa printre finaliste. Este interesant echilibrul geografic – toate cele 6 destinaţii finaliste sunt periferice României, în plus trei sunt din estul ţării (Iaşi, Brăila, Delta Dunării) şi trei din vestul ţării (Maramureş, Oradea, Banatul Montan)”, remarcă Mihai Bulai, prodecan al Facultăţii de Geografie şi Geologie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi şi, totodată, preşedintele Asociaţiei „Destination Iaşi”, potrivit ZiaruldeIași.ro.
În etapa a doua a proiectului, care va începe pe 17 iulie 2021, se va putea vota destinaţia favorită pe platforma www.destinatiaanului.ro. Prima TV va difuza, în lunile iulie şi august, o serie de 6 emisiuni dedicate acestui proiect, care vor promova atât obiectivele turistice, activităţile şi gastronomia locală, cât şi oamenii deosebiţi ce pot fi întâlniţi în aceste locuri interesante. Un juriu format din profesionişti în turism, bloggeri şi publicul votant va decide care dintre cele 6 destinaţii se va bucura de faima titlului «Destinaţia anului 2021 în România».
„Pentru a ajunge pe locul I, este necesară o susţinere a destinaţiei Iaşi în următoarea etapă de vot online, o colaborare deosebită între factorii interesaţi din turism pentru a organiza info-tripuri de calitate pentru (video)bloggerii care vor crea materiale despre Iaşi şi conturarea unui mesaj coerent despre ceea ce reprezintă şi promite destinaţia Iaşi”, consideră preşedintele Asociaţiei „Destination Iaşi”.
De altfel, recent-înfiinţata asociaţie „Destination Iaşi” şi-a propus să crească percepţia Municipiului Iaşi ca destinaţie turistică de talie naţională şi a fost intens susţinută, în această campanie, de iniţiativele existente (Iaşi Travel, CitiID, Travel Blitz, ghizi şi agenţii de turism, bloggeri de turism, studenţi şi oaspeţi ai oraşului).
„Oraşele mari sunt competitori puternici ai destinaţiilor naturale sau istorice”
„În mod eronat, mass media şi unii decidenţi politici naţionali creaseră în trecut ideea că destinaţiile turistice sunt doar în jurul staţiunilor turistice, în jurul zonelor naturale sau trebuie neapărat să deţină construcţii de 100 de ani, lipite una de alta şi cu acoperişul din ţiglă roşie. Oraşele mari, indiferent de conformaţia centrului lor vechi, sunt competitori puternici ai destinaţiilor naturale sau istorice întrucât atrag tineri creativi cu o percepţie ridicată asupra calităţii serviciului în ospitalitate, oferă locuri de muncă competitive şi experienţe puternice vizitatorilor. Trebuie să spunem că Municipiul Iaşi are toate atu-urile pentru a se clasa pe locul I, întrucât se află pe locul 10 în ţară la destinaţiile urbane la numărul de sosiri turistice, este al doilea oraş ca mărime al României după numărul locuitorilor, este poarta României către est, este gazda unui patrimoniu cultural material şi memorial incontestabil, posesorul unor clădiri de o importanţă simbolică internaţională etc.”, a mai spus Mihai Bulai pentru „Ziarul de Iaşi”.