Liberalii din CJ demască strategia creditelor de angajament, practicată de Maricel Popa în situaţii de criză

0
68

Întârzierea implementării proiectului de infrastructură rutieră Axa 1 Iaşi – Suceava, asumarea creditelor de angajament şi majorarea fondurilor pentru devizul acestui proiect au fost aspecte sancţionate de grupul consilierilor judeţeni PNL.

“Există întrebări la care trebuie să primim nişte răspunsuri clare faţă de subiectul Axa 1 Iaşi – Suceava şi majorarea cu 30 milioane euro a bugetului devizului acestui proiect. Din păcate, trebuie clarificată situaţia sursei de finanţare a sumelor neexigibile pentru proiect. Fiind un proiect cu finanţare europeană, valoarea nerambursabilă este de 70 milioane euro. Restul de 30 milioane euro trebuie asigurate din fonduri proprii de către cele două consilii judeţene, Iaşul având un aport de 17 milioane euro. Banii vor fi alocaţi prin credite de angajament, o soluţie pe care Maricel Popa o scoate din mânecă când are o problemă. Am aprobobat credite de angajament atât pentru Axa 1, atât pentru marea parte a drumurilor judeţene prevăzute în MasterPlan, iar după calculele noastre, în momentul de faţă, Consiliul Judeţean are lucrări de infrastructură aprobate prin credite de angajament de peste 300 milioane lei, pe următorii trei ani. Întrebarea este de unde scoate CJ, cu un buget de aproape 400 milioane lei, această sumă de bani. Spun asta pentru că, din declaraţiile făcute de Maricel Popa, ar exista şi speranţa că se pot obţine bani de la Guvern, asta în contextul în care, acum două luni, preşedintele CJ declara că în luna iulie va aduce bani de la Bucureşti. Suntem în luna august şi nu am auzit nicio informare că acest lucru s-ar fi întmplat. Cred că trebuie să le spunem clar ieşenilor să nu-şi facă speranţe că vor exista resurse financiare în anii următori care vor acoperi toate drumurile judeţene pentru care s-a anunţat că se alocă sume din credite de angajament. Sunt alte patru drumuri judeţene pe care CJ le-a trimis către Fondul de Dezvoltare şi Investiţii stabilit prin Ordonanţa 114 pentru a fi finanţate. Am mari dubii că aceste proiecte vor fi finanţate printr-un proiect fantasmagoric inventat de Liviu Dragnea. Ne vom afla în situaţia în care vom ajunge ca anul viitor să împărţim banii, prioritizaţi pe diverse criterii, şi ne vom trezi că proiecte mult aşteptate de modernizare a drumurilor judeţene nu vor avea fonduri necesare”, a declarat Romeo Vatră, liderul grupului consilierilor judeţeni liberali. 

Întârzieri şi la Aeroport

“Discutând tot în sfera creditelor de angajament, vreau să fac trimitere la extiderea platformei de la Aeroport, un proiect scos la licitaţie cu o valoare de 47 milioane lei fără TVA, sumă care nu are niciun fel de sursă de finanţare. Este o intenţie de a propune acest proiect pe finanţare cu fonduri europene însă dar cu o acoperire de 50%. De restul de bani nu dispune nici CJ şi nici Aeroportul Iaşi. Acest proiect trebuia realizat până la 1 septembrie, anul acesta. Aerostar aştepa de anul acesta proiectul de extindere a platformei pentru că aşa era contractul cu CJ”, a mai completat Romeo Vatră.