Cine este cvartetul GAFA. Japonia face front comun cu Europa și SUA pentru a lupta cu giganții IT

0
663

Se cam închid portițele de scăpare pentru marile companii de tehnologie, comunică Digi24.ro. Japonia se unește cu Europa și Statele Unite pentru o strategie de  reglementare a activității giganților din domeniu. În centru este cvartetul GAFA: Google-Amazon-Facebook-Apple. Astfel de grupuri puternice folosesc același model peste tot și atunci o coordonare a autorităților poate să le reducă spațiul de manevră. 

Giganții din tehnologie au fost de prea multe ori acuzați de abuzuri în piață, iar acum statele vor cât mai repede o reglementare a domeniului lor. Se implică mai nou și Japonia, alături de eforturile făcute până acum de Europa și Statele Unite. Astfel, Japonia pregăteşte terenul pentru a reglementa operatorii de platforme digitale, printre care Google, Apple, Amazon şi Facebook.

Preşedintele autorităţii de concurenţă din Japonia a declarat că Tokyo ar putea lansa o anchetă în cazul oricărei fuziuni sau achiziţii, atunci când dimensiunea tranzacţiei o cere.

Autorităţile anti-concurenţă ale Uniunii Europene au lansat o investigaţie în luna august asupra tranzacţiei de 2,1 miliarde dolari prin care Google vrea să cumpere Fitbit pentru a concura cu Apple şi Samsung pe această piaţă.

Giganţii din sectorul de tehnologie utilizează aceleaşi practici de business în toată lumea, ceea ce înseamnă că o coordonare globală este crucială, au subliniat autoritățile nipone. 

În Japonia se va lansa o anchetă și în piața de telefonie mobilă, pentru a vedea dacă se respectă standardele de competitivitate și care sunt potențialele de creștere. Anunțul vine după ce premierul nipon s-a arătat nemulțumit de taxele prea mari din acest sector.

Încă de anul trecut autoritățile de la Washington s-au arătat îngrijorate în legătură cu puterea prea mare pe care ar avea-o gigantii tehnologici, precum Google, Amazon, Apple și Facebook. Cum ar fi mult prea complicată ruperea acestor companii în părți mai mici, o cale mai simplă ar fi reglementarea activității lor, însă nu este o sarcină ușoară.

În Europa sunt mai multe procese deschise împotriva practicilor Google, Apple și Facebook. Până acum soluția a fost aplicarea de amenzi. Doar Google a plătit în Europa amenzi de peste 9 miliarde de dolari, însă asta nu a însemnat și încetarea anumitor practici considerate neconcurențiale.

Citește mai multe pe Digi24.ro.