Un nou eșec pentru conducerea Aeroportului Iași. Gafele tandemului Maricel Popa – Cătălin Bugariu îi costă pe ieșeni

0
833

Încă director al Aeroportului Iași, Cătălin Bulgariu a anunțat că ieșenii pot să uite de investiția zonei cargo la aeroport. Ieri, conducerea aeroportului a lansat o serie de afirmații potrivit cărora nu se poate construi zona cargo în clădirea Aviației Utilitare din cauza unei diferențe de nivel a terenului pe care se află clădirea față de platforma de mișcare a avioanelor, care este în curs de extidere și propune demolarea clădirii și ridicarea cotei pământului. Cam aceasta este viziunea conducerii Aeroportului și Consiliului Județean pentru dezvotarea celei mai importante porți economice a Iașului.

“Nu inteleg toata polologia asta in conditiile in care clădirea Aviatiei Utilitare si cei 5300 mp de teren aferent sunt instrainate si nu se mai afla in administrarea aeroportului sau a Consiliilui Judetean. Imobilul a fost dat in folosinta gratuita la IGA – inspectoratul General de Aviatie prin Hotarare de Consiliu Judetean anul trecut. Intr-un an de zile nu s-a intamplat nimic acolo, nu s-a inceput nicio investitie. Nici nu se aude ca s-ar fi inceput vreun demers. Asa cum nu s-a miscat nicio investitie nici pe cei 7800 mp, pe un teren alaturat, dati in concesiune unei companii din Republica Moldova pentru construirea unui hangar de reparatii elicoptere. PNL nu a susținut aceste instrainari de suprafete in proximitatea terminalului T3, deoarece pun in pericol dezvoltarea aeroportului pe zona de vest.Se ridica urmatoarea intrebare: Au fost puse in aplicare cele doua hotarari ale Consiliului Judetean? Daca da, cum a obtinut Aeroportul autorizatie pentru lucrarile la zidul de sprijin la platforma de avioane pe o parcela care nu ii apartine?Daca nu,inseamna ca asistam la o incalcare a legii, deoarece hotararile Consiliului Judetean sunt obligatorii si trebuie puse in aplicare.
Este necesara clarificarea acestor aspecte, deoarece directorul intrus al Aeroportului Iasi, vorbeste despre clădirea Aviatiei Utilitare de parca inca ar mai fi in administrarea Aeroportului.”
, a declarat Romeo Vatră, liderul grupului consilierilor județeni PNL.

Încă de la preluarea mandatului, în 2016, planul lui Maricel Popa pentru Aeroportul Iași a fost clar: politizarea acestei regii. În primii doi ani, toată energia PSD s-a concentrat pe înlăturarea lui Alexandru Anghel de la conducerea Aeroportului, și nimic altceva. În 2018, planul dă roade iar Bulgariu este numit noul director al aerogării. În doi ani, Aeroportul Iași nu a avut niciun proiect notabil, motiv pentru care Iașul a pierdut mai multe curse iar companiile aeriene s-au orientat către alte județe vecine. Recent, Bulgariu și-a recunoscut eșecul, înaintându-și demisia, dar a revenit asupra ei.