Un român s-a trezit cu 131 mii lei în cont după ce Salubris SA Iaşi a transferat, din greşeală, o sumă de bani care era destinată furnizorului de combustibil. Situaţia s-a înrăutăţit după ce, persoana în cauză a ridicat banii de la mai multe bancomate. Acum, firma de salubritate se judecă cu două instituţii bancare pentru aflarea identităţii persoanei care a primit, din greaşeală, suma de bani, la Judecătoria Iaşi. Reprezentanţii Salubris au precizat în instanţă că, în urma relaţiilor contractuale pe care le are cu un furnizor de combustibil, pe data de 1 martie 2017, a primit o notificare din partea acestuia, prin care îi comunica numărul de cont în care urmau a fi efectuate plăţile începând cu data de 1 martie 2017. Trei zile mai târziu s-a a efectuat plata contravalorii unei facturi, în contul indicat de acea societate, însă societatea nu a verificat dacă acel cont aparţine furnizorului.
”În ordinul de plată de pe 2 martie 2017, noi am indicat corect denumirea şi Codul de Identificare Fiscală, atât ale beneficiarului, cât şi ale plătitorului, suma ce urma a fi plătită şi că reprezintă contravaloarea combustibilului, conform facturii de pe 1 februarie 2017. Instituţiile bancare erau obligate să parcurgă o procedură de validare, procedură ce presupunea identificarea elementelor corespunzătoare contului, însă acestea nu şi-au îndeplinit obligaţiile ce le reveneau, validând şi efectuând operaţiunea prin care suma a fost direcţionată către un beneficiar diferit de cel indicat de plătitor”, se arată în declaraţia reprezentanţilor Salubris.
Magistraţii Judecătoriei Iaşi au respins cererea Salubris, dar societatea a formulat apel, dosarul ajungând la Tribunalul Iaşi.