Scrisoare către Aeroport: “Ne crapă obrazul de ruşine!”

0
992

Lipsa igienei la Aeroportul Iaşi a fost semnalată, recent, într-o scrisoare adresată conducerii Aeroportului, care a ajuns şi în atenţia consilierilor judeţeni. Redăm, integral, textul transmis de un turist către autorităţile ieşene competente:

“Prima poarta de intrare in Regiunea de Nord-Est ofera din punct de vedere al igienei publice o imagine dezolanta, mizerabila, absolut rusinoasa!!! Lipsa Supraveghere in Sanatatea Publica la Aeroportul International Iasi – o mizerie vizibila, toalete infecte, femei de serviciu galagioase in public, agresive, slinoase si fara uniforme, in tinute de strada mizerabile oare cum sa ‘igenizeze’ Aeroportul Iasi si ce sa mai “igenizeze”??? femeile de serviciu sunt netunse si cu o evidenta lipsa de igiena personala printre turisti??!!! chiar va rog sa luati masuri imediat, ca ne crapa obrazul de rusine, nu numai dvs., ci noua tuturor iesenilor!

In amabila atentie:
Manager General Aeroportul Iasi
sef serviciu tehnic Aeroport Iasi
sef serviciu Marketing Aeroport Iasi
dr. Liviu Stafie – Manager Directia de Sanatate Publica Iasi
dr. Mitroi Irina – Medic şef departament Supraveghere în Sănătate Publică!!!
Director Executiv al DSVSA Iaşi – Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor
Sef circumscriptia Aeroport -DSVSA Iaşi

Cifre-Date-Fapte:
Data: 6 sept. 2018
Loc: Aeroportul International Iasi, Sosiri si spatiul public din fata Aeroportului
Tema sesizarii catre dvs.: Mizerie de nedescris in Aeroportul International Iasi, toalete infecte, femeile de serviciu sunt o aparitie mizerabila, respingatoare, socanta, put de la distanta a transpiratie!!! despre ce sanatate publica vorbiti dvs. la Aeroport, folositi toaletele de acolo sau nu? exista acte de control in Igiena Publica zilnice, saptamanale? Cum sa asigure curatenia si igienizarea unui loc public niste individe cu o lipsa izbitoare de igiena personala?
Baza legala: Legea nr. 544 din 2001 privind liberul acces la informatiile de interes public (publicata in Monitorul Oficial nr. 663/23 octombrie 2001).

Aeroportul International Iasi este cea mai buna investitie in ultimii 100 de ani pentru dezvoltarea rapida economica, sociala, culturala, academica a orasului Iasi si pentru ridicarea Regiunii de Nord-Est!
Cei care il manageriaza pe termen mediu si scurt – sper ca sunt foarte constienti de responsabilitatea actiunilor lor ca imagine proiectata in exterior sau in fata noastra, a iesenilor!
Igiena Publica incepe cu igiena personala, nu invers!
Aeroportul Iasi sufera de ceva timp crunt in igiena publica si asta am vazut din nou si din nou cu ochii mei! asa am si decis sa va scriu!
Daca toti sefii, contabilii si directorii Aeroportului Iasi ar fi obligati sa foloseasca toaletele din acest Aeroport, mi-ar da pe loc dreptate! mergeti ….macar o data pe saptamana in control neanuntat, pe rand…!!
Pana si la cele mai simple, rudimentare studii in management se invata ca in prestarea de servicii pentru public…piramida ierarhica se inverseaza ca importanta, astfel incat nu varful ci baza prinde sens si consistenta pentru clienti!
…Astfel angajatii de baza (cameriste, portari, femei de serviciu, chelneri, oamenii de receptie, politistul de frontiera, soferii….ei sunt cei mai vizibili la public, cei care intra primii in contact cu clientii organizatiei – devin in realitate cei mai importanti din organizatie si ei creeaza de fapt prima impresie care conteaza! Acestia trebuie sa fie cel mai intens instruiti si constienti de prestatia lor!
Tinuta lor, atitudinea lor, tacerea, agresivitatea, igiena lor personala – pe linia “Blue ribbon” linia nescrisa de Contact direct cu clientul – vor creea prima impresie publica, cea care conteaza! Prima impresie conteaza…multi omeni, statistic, nu mai dau a 2 a sansa…The blue ribbon is a symbol of high quality!!!

La Aeroportul Iasi este total pe dos….femeile de serviciu au tinute de strada, nu uniforme cum ar fi logic..poate decoleaza si ele!!! tinuta mizera este scoasa in evidenta de un miros intepator de transpiratie persistent…de ce nu le construiti un dus acolo? oricine sta peste 12 ore intr-un serviciu ar trebui sa aiba acces la dus!! cat poate sa coste un dus de instalat pentru personalul din Aeroportul asta? si de ce nu le trimiteti la frizerie??? daca speciile acestea vor atat de mult sa aiba serviciul la un Aeroport, atunci sa fie responsabilizate de catre manageri, sefi, sefe…si se spele cat mai des, sa se tunda des, sa isi ingrijeasca mainile, unghiile…. sa invete sa taca – nu sa flecareasca in preajma clientilor, sa respecte “the personal privacy”… si pe toti clientii Aeroportului!!! 
Nu vreau ca noua, iesenilor sa ni se duca buhul in lume…pe nedrept ca iesenii put si sunt si certati cu igiena personala si cu igiena si sanatatea publica! Ar fi o mare minciuna! Ajunge! 
Va rog frumos sa luati masuri imediate de remediere intai ca romani, ca ieseni si evident ca specialisti in domeniile dvs. de competenta!

Intrebari:
1. Ce nume/sef/organism/firma/departament asigura serviciile de “curatenie” din Aeroportul International Iasi? cine angajeaza asemenea individe certate cu igiena personala la un Aeroport??? de ce nu le asigura echipament obligatoriu de protectie si igiena??? evident ca vreau sa le evit orice alte servicii vreodata! Exista un document relevant privind masurile de Igiena periodice luate? controlate??? sa il faceti public va invit!
2. Exista un registru semnat, confirmat, controale periodice confirmate, etc . legate de Igiena si de Sanatate pentru personalul de curatenie al Aeroportului Iasi???
Exista liste a controalelor de igiena privind Siguranta Alimentara da? exista si prin control la personalul de deservire? unde se pot consulta?
3. Cum se asigura selectia de personal pentru curatenie? cine ii selecteaza, pe ce criterii, cine ii instruieste? la ce intervale de timp? exista inregistrari ale instruirilor? unde se pot consulta?
4. Cum se simt oaspetii dvs. (chiar ai familiei dvs.) straini sau romani care vin in vizita prin Aeroportul Iasi?? – ca oricum ne izbeste pe toti in plex mirosul de transpiratie generala… (plus mirosul ala apasat si agresiv al “duamnelor de la curatenie”??!!) …dar mirosul intepator de urina pe o raza de 5 metri in jurul toaletelor din Aeroportul Iasi??? Si ce va spun musafirii dvs.? sau evita sa va spuna din bun simt, ca sa nu va simtiti dvs. personal…oribil?
5. De ce nu sunt mai multe puncte de vanzare in Aeroport? de ce exista si pe ce baza? doar un singur punct de vanzare de sucuri, tigari, dulciuri??? de ce? cum stimulati dvs. calitate si competitia? 
6. Cine asigura si pe ce baza tehnica ventilarea si igenizarea periodica a aerului din Aeroport?Cand este facuta ultima inspectie pe igiena aerului? dar pe reducerea noxelor??
Sincer consider ca nu e nimic de gluma, ba chiar este de plans!!!va rog pe dvs. pe TOTI sa luati masuri CONSISTENTE si DE URGENTA pentru tot ce presupune Igiena Publica, Sanatatea publica si Siguranta Alimentara in toate punctele de contact cu clientii din acest Aeroport frumos si unic al orasului Iasi! 
Va doresc succes si noroc in responsabilitate! “