Potrivit paginii de Facebook Vacanţe Altfel, Aeroportul Iaşi se află pe un trend negativ. Astfel, în anul 2019 nu au fost anunţate/inaugurate rute noi sustenabile, în comparaţie cu rivali din zonă şi din ţară.
“Peste fix o lună de zile intră în vigoare în aviația civilă orarul de vară. Este una din acele perioade din an când companiile introduc rute noi ori modifică orarul de zbor, care va fi menținut până spre finalul lunii octombrie. La Iași, pentru prima dată în ultimii cinci ani (!) este liniște totală, pentru 2019 nefiind anunțată nici o cursă nouă ci, dimpotrivă, există mai multe rute care au fost anulate. Prin comparație, celelalte două aeroporturi regionale din țară (Cluj și Timișoara) se mișcă chiar bine, în special Timișoara, de care Aeroportul Iași se apropiase anul trecut destul de amenințător ca număr de pasageri. Chiar dacă s-a renunțat la unele rute, au fost anunțate destinații noi, care au compensat pierderile cauzate de rutele considerate de către companiile aeriene neprofitabile”, spun administratorii Vacanţe Altfel.
“La Iași, liniștea mai este perturbată din când în când de anularea unor rute. A fost întâi Malmö, care a dispărut în septembrie anul trecut, a urmat Londra Luton cu Tarom, apoi Blue Air a renunțat la Torino și Bergamo (e drept, spre Torino se va mai zbura în lunile de vară, iulie și august, dar numai atât), pentru ca Wizz Air să scoată din sistemul de rezervări și cursa spre Salonic. Aceasta fusese suspendată pe durata orarului de iarnă, va fi reintrodusă pe 1 aprilie, dar numai pentru o lună, ultimul zbor fiind programat pe 3 mai 2019. Deși anul trecut au promis că în 2019 se vor întoarce la Iași, italienii de la Ernest Airlines, care au zburat pentru o scurtă perioadă de la Iași către Verona și Cuneo (Torino), s-au răzgândit. Pe la unele colțuri se vorbește că Tarom va renunța și la cursa Iași – Tel Aviv, care s-ar încadra în deciziile total surprinzătoare pe care transportatorul național aerian le-a luat în ultima vreme, după ce a anunțat curse pe care le-a anulat când nici măcar nu deveniseră operaționale. Așadar, orarul de vară 2019 nu vine cu vești foarte bune pentru aeroportul ieșean, singurele plusuri fiind creșterea unor frecvențe pe destinații deja operate de către companiile aeriene. Cât despre rutele promise de șefii aeroportului, se pare că cel puțin deocamdată la Iași nu se înțelege faptul că nu e suficient să ai un aeroport operațional, ci trebuie să știi (să vrei) să-l și administrezi”, mai scrie Vacanţe Altfel.