Planul de administrare a Aeroportului Iaşi, desfiinţat de opoziţie

0
371

Planului de administrare al Regiei Autonome Aeroportul Iasi nu a convins deloc opoziţia din Consiliul Judeţean, care promite o analiză completă asupra documentului prezentat de conducerea Aeroportului. “Nu pot sa imi ascund dezamăgirea produsă de lecturarea planului de administrare al Aeroportului. Acest document strategic a fost făcut pe genunche. Nici nu ma asteptam la altceva. În primul rând, acest plan nu tranșeaza o viziune clară de dezvoltare. În al doilea rând, e plin de date inconsistente și erori. Ni se prezintă un document incoerent din care nu rezulta nicio viziune de dezvoltare, spre Est sau spre Vest. Voi reveni în zilele urmatoare cu o analiza temeinică”, a declarat Romeo Vatră, liderul grupului consilierilor judeţeni PNL.

Critici au fost aduse şi de Alexandru Anghel, fost director interimar al Aeroportului, actual membru în Consiliul de Administraţie al aerogării. “În continutul Componentei Manageriale prezentate nu se regăsesc rezultatele prognozate a fi realizate, rezultate care să asigure evaluarea indicatorilor de performanţă financiari şi nefinanciari. Materialul prezentat are o formă generală, deşi trebuie să fie detaliat, să demonstreze modul în care se pot implementa obiectivele de investiţii din Scrisoarea de Aşteptări, cu luarea în calcul a riscurilor afacerii şi a măsurilor pentru reducerea efectelor situaţiilor neprevăzute pentru acesta. Se apreciază că proiectul în valoare de 100 milioane euro pe zona de Est va demara în anul 2019 şi va fi finalizat în 2023, fără să aflăm din ce surse va fi finanţat, fără să aflăm care este nivelul profilului înregistrat de Aeroportul Iaşi, cât anume din profit se va duce pentru finanţarea investiţiilor, a declarat Alexandru Anghel.

Alexandru Anghel a subliniat, în motivarea votului dat împotriva Planului de administrate a Aeroportului, nu sunt evidenţiate aspecte precum structura şi prognoza veniturilor, nu este prezentată o estimare a profitului pe fiecare an în parte, lista obiectivelor de investiţii, valoarea estimativă a acestora, nu sunt tratate riscurile aferente afacerii ce pot afecta nivelul profitului, cum ar fi influenţa dezvoltării aeroporturilor Suceava şi Bacău, extinderii organigramei, etc. “În momentul de faţă nu avem proiect, nu avem asigurată sursa de finanţare, dar se afirmă că acesta va începe în 2019 şi va fi finalizat în 2023 fără să se demonstreze în detaliu cum se poate face acest lucru. Se afirmă că în 2023 va fi gata noul terminal de pasageri ceea ce înseamnă că va exista o constrângere de capacitate a terminalelor existene, nu se vor putea atinge valorile de trafic prognozate de Componenta Managerială”, a mai spus Anghel.