Mersul pe jos creşte speranţa de viaţă

0
209
FOTO: shutterstock

Zece mii de pași pe zi au devenit regulă de aur, dar pentru a avea o viață lungă este important să facem mişcare. Știm că exercițiile fizice sunt sănătoase, că ajută la menţinerea în formă şi că reduc riscul de a dezvolta tensiune arterială crescută.

Un studiu recent efectuat de cercetători de la Universitatea din Carolina de Nord arată chiar că fiecare pas pe care îl facem ne prelungeşte viaţa, potrivit heute.at. Pentru studiul lor, oamenii de știință au folosit date care fuseseră deja colectate de la aproximativ 40.000 de femei din SUA, din Studiul Sănătății Femeilor, care a fost realizat la începutul anilor ’90. În timpul perioadei de studiu (între anii 2011 şi 2015), aproximativ 16.732 dintre aceste femei au purtat un pedometru pe talie, cu care au fost măsurați pașii zilnici, făcuţi timp de patru până la șapte zile.

Oamenii de știință au împărțit pașii zilnici în două părţi: în primul rând, în pași care au fost acoperiți sporadic și pentru o perioadă scurtă de timp, în timpul zilei, de exemplu, urcând scările, drumul spre mașină sau spre locul de muncă și în casă. Pe de altă parte, cercetătorii au diferențiat paşii în activitate fizică neîntreruptă timp de zece minute sau mai mult. Aceasta a inclus mersul pe jos, joggingul sau mersul la sală.

Un eșantion aleatoriu a arătat că deja 4.400 de pași pe zi au crescut semnificativ speranța de viață comparativ cu 2.700 de pași pe zi. Fiecare pas contează. Datele evaluate au arătat, de asemenea, că pașii neplanificați și distanțele scurte au un efect asupra fitnessului, ca un fel de antrenament inconștient şi ne extind viața. Femeile care nu au făcut exerciţii în mod specific, dar care au parcurs mai multă distanță decât cele care au efectuat în mod obişnuit exerciţii fizice, au trăit mai mult. Potrivit cercetătorilor, încă 1.000 de pași pe zi crește speranța de viață cu 18% şi de la 2.000 de pași pe zi, crește chiar cu 32%