ISJ, partener într-un proiect transnaţional în domeniul energetic

0
544

Doi reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi au participat la finalul săptămânii trecute la cea de-a patra întâlnire transnaţională a proiectului de parteneriat strategic Erasmus+, „NetWork For Dynamic Actors Involved In The Transition Of Competences In The Energy Field Facing Learning ChallengeS In Europe” – WATT ELSE, întâlnire care a avut loc în Valencia, Spania.

Proiectul, în cadrul căruia ISJ Iaşi este partener, are drept scop compararea practicilor profesionale din sectorul local de industrie energetică, în acest mod doridu-se îmbogăţirea acestora.

„Obiectivele principale ale parteneriatului au în vedere patru categorii de entităţi. Astfel, pentru domeniul universitar, preuniversitar şi organizaţiile de training profesional, proiectul vizează identificarea oportunităţilor de angajare în domeniul energetic, atragerea tinerilor către această zonă profesională şi dezvoltarea competenţelor profesionale asociate, cu adaptarea lor la nevoile de pe piaţa forţei de muncă din acest sector. Pentru firme, proiectul are în vedere crearea unor legături între acestea în mediul academic şi, totodată, creşterea capacităţii acestora de a anticipa dinamica locurilor de muncă din domeniul energetic”, explică reprezentanţii ISJ Iaşi.

Ziarul de Iași explică că proiectul are drept scop și pregătirea mediului de formare al viitorilor angajaţi, întrucât cadrele didactice înţeleg care sunt nevoile reale ale companiilor din domeniul energetic, iar reprezentanţii acestor firme pot să îşi gândească strategii pe baza predicţiilor dinamicii pieţei de muncă.

Activităţile proiectului se vor finaliza în aprilie 2022 cu elaborarea unei diagnoze a locurilor de muncă din domeniul energetic din fiecare regiune, completată de profilul competenţelor profesionale. Toate aceste rezultate vor fi prezentate în cadrul unei conferinţe la care vor participa reprezentanţi ai domeniului energetic din sectorul public şi privat, ai sindicatelor, universităţilor, mediului preuniversitar, precum şi ai organizaţiilor de formare profesională.