Contribuabilii care vor să beneficieze de o bonificaţie la plata taxelor locale trebuie să-şi plătească dările în cel mult o săptămână. Ultima zi din martie este scadenţa primului termen de plată pentru principalele impozite: clădiri, terenuri, mijloace de transport etc. „Contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice care fac plata impozitelor până pe 31 martie 2021 inclusiv beneficiază de bonificaţie de 5%, dacă achită impozitul pe întregul an 2021”, se arată într-o informare a Primăriei Iaşi.
În cazul în care nu sunt efectuate plăţi la impozite până pe 31 martie, Direcţia Generală Economică şi Finanţe Publice Locale (DGEFPL) va aplica majorări de întârziere de 1% pentru fiecare lună sau fracţiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate. De asemenea, DGEFPL poate declanşa executări silite prin intermediul unor popriri sau aplicarea de sechestre.
Cum pot fi achitate taxele
Primăria recomandă în continuare ca plata taxelor şi impozitelor să fie făcută în mediul online, în contextul actual al pandemiei Covid-19, potrivit ZiaruldeIași.ro. În acest sens, contribuabilii pot utiliza platforma ghiseul.ro. În acest sistem sunt înrolaţi peste 33.000 de plătitori de taxe din municipiul Iaşi, dar plata unui impozit poate fi făcută şi fără autentificare în condiţiile în care contribuabilul ştie cu exactitate cuantumul taxei. În ceea ce priveşte plata cu autentificare, datele de logare pot fi obţinute online după înscrierea în sistem.
De asemenea, plata se poate efectua şi prin virament, prin Trezoreria Municipiului Iaşi, conturile IBAN fiind disponibile pe site-ul municipalităţii. Dacă nu există posibilitatea achitării online, contribuabilii pot merge la ghişeele de la sediul DGEFPL şi din centrele de cartier Păcurari, Alexandru cel Bun, Nicolina, Frumoasa, Tătăraşi, precum şi la „Piramida lui Dubeţ” din şos. Naţională.
O facilitate în contextul actual vizează anularea majorărilor de întârziere dacă un contribuabil îndeplineşte, cumulativ, mai multe condiţii.
„Anularea accesoriilor se realizează după achitarea de către contribuabil a tuturor obligaţiilor principale de plată, inclusiv a celor cu termene de plată cuprinse între data de 1 aprilie 2020 şi 31 martie 2021, inclusiv, sau până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, inclusiv, cât şi a eventualelor accesorii aferente celor din urmă”, se mai precizează în informarea Primăriei.
Informaţii despre modul în care pot anulate accesoriile pot fi obţinute la sediul DGEFPL, la adresa de e-mail impozite.taxepf@primaria-iasi.ro sau la numărul de telefon 0232.267.582.