O mare piedică în dezvoltarea Iașului și a întregii Moldove o constituie lipsa infrastructurii rutiere. Acest lucru a unit societatea civilă în jurul unui proiect major: Autostrada Ungheni-Iași-Tg. Mureș. Acum este rândul politicienilor să îi dea viață!
An de an, pe 24 ianuarie, la Iași, s-au revărsat promisiuni lipsite de acoperire din partea guvernanților pesediști care, din păcate, au condus România în cea mai mare parte de timp după Decembrie 1989. La 100 de ani de la Marea Unire, regiunile istorice ale României încă sunt separate din punctul de vedere al infrastructurii. A fost ca o condamnare a Moldovei să rămână pe loc, o condamnare la sărăcie!
Anul acesta, președintele Klaus Iohannis împreună cu guvernul liberal și-au asumat proiectul autostrăzii. Decizia de a prelua responsabilitatea construcției Autostrăzii de către Ministerul Transporturilor de la Comisia Națională de Prognoză, înlăturând și fantoma „parteneriatului public-privat“, lansată de pesediști, este esențială pentru absorbția fondurilor europene! Comisia Europeană ne arată de ani de zile că suntbani pentru studii de fezabilitate și pentru realizarea proiectului, inclusiv în viitoarea programare bugetară. Numai Dragnea și Vâlcov visau la „marii investitori“ care să construiască în locul statului român!
În realizarea autostrăzii A8, care va lega Iașul de restul țării, va conta foarte mult colaborarea cu cetățenii și asociațiile care militează pentru autostradă. Acesta este parteneriatul de care avem nevoie: statul român și asociațiile civice să lucreze pentru a identifica soluțiile optime! Deja parteneriatul dintre societatea civilă, ministrul Transporturilor și președintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților funcționează și dă rezultate cu sprijinul premierului Orban! Asta, pentru că PNL vine permanent cu soluții la problemele urgente ale țării!
Prof. univ. dr. Dumitru OPREA
Deputat PNL