Întruniţi în şedinţă ordinară, consilierii judeţeni au aprobat săptămâna aceasta Scenariul 2 din Masterplanul Integrat pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Iași.
„În cadrul acestui scenariu este analizată dezvoltarea facilităților aeroportului pe amplasamentul actual (partea de vest a pistei de decolare aterizare), astfel încât să fie posibilă:
- creșterea capacității de procesare a terminalelor de pasageri;
- suplimentarea suprafețelor de parcare pentru aeronave și
- eficientizarea circulației acestora, prin crearea unor noi legături cu pista de decolare aterizare
- realizarea unui terminal cargo;
- asigurarea unor noi căi de acces rutier, care să asigure legături rapide ale aeroportului cu artere importante ale Municipiului lași.
Aeroportul Iași va avea parte de toată susținerea noastră instituțională pentru ca până în 2023 să implementăm proiectul de extindere și modernizare” – a precizat Costel Alexe, Președintele Consiliului Județean Iași.
Potrivit documentaţiei tehnice care a însoţit proiectul de hotărâre, Terminalul T4 va fi realizat între actualul T3 și hangarul Aerostar, pe trei niveluri, cu posibilitate de îmbarcare în aeronavă prin poduri suspendate.
Suprafaţa desfăşurată a Terminalului T4 , care va deservi zborurile internaţionale, va fi de 31.000 mp, din care 11.000 mp amprenta la sol, urmând ca T3 să fie reconfigurat exclusiv pentru cursele interne.
T4 va avea, în final, șapte porți de îmbarcare și o capacitate de procesare de 3,5 milioane de pasageri pe an, până în anul 2045.
Terminalul T1, construit în anii ’60, va rămâne clădire de birouri, în vreme ce terminalul T2 va fi transformat în zonă cargo.
Aeroportul Iași va avea un nou terminal T4 pentru pasageri, terminal de 30.000 de metri pătrați, folosit pentru cursele externe.
Actualul Terminal T3, cu o suprafață de 3.600 de metri pătrați, construit în 2015, va fi recompartimentat și folosit pentru traficul intern de pasageri.
În ceea ce priveşte parcarea, în prima fază va fi construită la sol, urmând a fi ulterior supraetajată pe doua niveluri, iar T2 va fi reconfigurat pentru zona cargo. Costurile totale sunt estimate la circa 80 de milioane de euro, din care 75% sunt fonduri nerambursabile, ce urmează să fie alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) al Uniunii Europene.
Termenul de finalizare a lucrărilor este decembrie 2023, restul proiectului urmând a fi implementat etapizat.
Indicatori de performanţă
Tot în şedinţa de miercuri, aleşii judeţului au aprobat un proiect care vizează demararea procedurii de negociere între CJ şi Aeroportul Internaţional Iaşi pentru modificarea indicatorilor cheie de performanţă, în conformitate cu situaţia actuală impusă de pandemie, caracterizată de reducerea traficului, respectiv a veniturilor aeroportului, scrie ZiarulEvenimentul.ro.
Cel de-al treilea proiect care vizează Aeroportul se referă la trecerea din domeniul public în domeniul privat al CJ, având ca scop demolarea clădirilor dezafectate aflate pe terenul fostei Aviaţii Utilitare, urmând ca spaţiul respective să fie folosit pentru construcţia terminalului şi extiderea actualei parcări.