CNAIR, alba-neagra cu Autostrada A7: Ploieşti – Paşcani va fi, defapt, drum expres

0
1053

Într-un răspuns dat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere România asociaţiilor care militează pentru construirea autostrăzilor A7 şi A8, se arată că Iaşi – Tg. Mureş este încă în analiză iar Ploieşti – Paşcani va fi realizat ca drum expres. În prezent sunt în derulare procedurile de achiziţie publică pentru contractele de elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru secţiunile Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani. Pentru secţiuniea Buzău – Focşani, evaluarea ofertelor a fost finalizată. Termenul estimat pentru finalizarea procedurilor aferente celorlalte secţiuni este iulie 2018, semnarea contractelor fiind estimată pentru septembrie 2018. În conformitate cu studiile elaborate în cadrul Masterplanului General de Transport, ruta Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani a fost identificată ca fiind la profil de drum expres, a transmis CNAIR în răspunsul către asociaţiile “Împreună pentru A8”, “Moldova vrea Autostradă” şi “Pro Infrastructura”. Conform calendarului indicat de CNAIR, în trimestrul IV 2018 se vor semna contractele pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic, în 2019 se va elabora studiul de fezabilitate, în 2020 se va elabora proiectul tehnic iar execuţia lucrărilor pentru A7 se va derula în 2021-2023.

Cât despre Autostrada A8 Iaşi – Tg. Mureş, CNAIR precizează că “strategia de implementare încă este în analiză iar în acest sens a fost constituit un grup de lucru”.

 

Răspunsul este în mod special pentru A7, deoarece în acel memorandum depus de noi, primele termene erau sfarsitul lui iunie, respectiv iulie şi fac referire doar la A7. Pentru A8 avem un termen în trimestrul IV, când vor trebui finalizate caietele de sarcini pentru studiile de fezabilitate pe cele trei tronsoane care compun A8. Ne-am lovit în interpelările noastre de până acum de oficiali şi chiar europarlamentari care susţineau că A8 nu face parte din acest program,deci implicit nu ar avea cum să fie finanţat din fonduri europene. Iată că aici se spune clar că face parte din acest program POIM 2014-2020, alături de A7. Aşteptăm acum finalul lunii iulie să vedem în ce măsură sunt rezolvate celelalte promisiuni legate de A7, după care finalul anului pentru A8. În perioada care a mai rămas până la sfârşitul anului, va trebui ăa cerem insistent şi depunerea cererii de finanţare SF pentru A8 din acest program POIM 2014-2020, singura şansă pentru ca în exercitiul financiar 2021-2027 al Comisiei Europene, această autostradă să poată fi finanţată şi construită”, au explicat reprezentanţii „Împreună pentru A8”.