Bodea: Cataclismul marca PSD la Aeroportul Internațional Iași – pierderea a 10.000 de pasageri în luna august 2019!

0
829

Comunicat de presă

În doar un an și jumătate de management PSD la Aeroportul Iași, traficul de pasageri a intrat pe o pantă descendentă, luna august 2019 înregistrând o scădere cu aproximativ 10.000 de  pasageri, comparativ cu luna august a anului trecut.

Astfel, în luna august 2019 au fost 133.365 pasageri, iar în luna august 2018 au fost 142.839 pasageri.

Este pentru prima dată în ultimii 7 ani, de la începerea modernizării Aeroportului Internațional Iași, când traficul de pasageri scade, lucru de o gravitate extremă și în contradicție cu evoluția pozitivă a traficului aerian la nivel regional, național și mondial. Semnalele au apărut încă din luna iulie  când traficul  înregistra prima stagnare.

Pierderea înregistrată de aeroportul din Iași este mult mai mare. În octombrie anul trecut au fost deschise 7 curse externe noi, parte dintr-un pachet mai mare de conexiuni externe pentru perioada 2015-2019 negociat în anul 2015 de mine și echipa mea cu una dintre companiile aeriene ce operau pe Iași. Pe cale de consecință, traficul în fiecare lună a anului 2019 trebuia să fie mai mare cu minim 40.000 de pasageri, doar ca urmare a deschiderii acestor 7 noi curse externe! În realitate, astăzi, traficul este mai mic cu 50.000 de  pasageri decât ar fi trebui sa fie.

Acest lucru se traduce printr-un minus la veniturile aeroportului de minim 375.000 de euro lunar, prin neîncasarea tarifelor de aeroport de la pasagerii îmbarcați, și o gaură de 4.500.000 euro anual, o sumă uriașă, care va zdruncina serios funcționarea pe mai departe a aeroportului.

Cauza acestui cataclism financiar este fără echivoc faptul că Aeroportul Iași a ajuns pe mâna unor neisprăviți din PSD Iași, care nu au condus în viața lor nici măcar o afacere de comerț stradal într-un chioșc. Această nepricepere a managementului pesedist a dus la închiderea a 9 curse externe directe operate de pe Aeroportul Internațional  Iași, curse ce au fost deschise de catre echipa ce am condus-o până în anul 2016” ,a explicat fostul director al Aeroportului Internațional Iași, deputatul Marius Bodea.

În condițiile în care celelalte aeroporturi din regiune înregistrează inclusiv în luna august creșteri de pasageri, de 18% în cazul aeroportului din  Suceava și de 9 % în cazul aeroportului din  Bacău, este clar că pasagerii și companiile au plecat de pe aeroportul Iași spre celelalte aeroporturi din regiune care își fac treaba în mod profesionist.

“Aeroportul Iași reprezintă singura modalitate de conectare a Iașului cu Europa și singura investiție publică multiplicatoare în economia locală. Fără un aeroport dezvoltat la Iași vom fi pierduți. Primele decizii luate în 2020 când vom câstiga conducerea Consiliului Județean Iași vor fi de schimbare în regim de urgență a tuturor celor care au participat la distrugerea celui mai important obiectiv de investiții local, Aeroportul Internațional Iasi. Era de preferat ca actuala conducere a Aeroportului Iași să stea acasă sau prin deplasări, decât să ia deciziile care au distrus evoluția acesui obiectiv”, a declarat Marius Bodea