Managerul general al Menzies Aviation România a făcut o serie de declarații care au arătat dezinteresul lui Maricel Popa față de Aeroportul Iași. Menzies Aviation au vrut să investească la Iași, cu propriile finanțe, în zona Cargo, dar conducerea Consiliului Județean Iași prin Maricel Popa și a Aeroportului Iași, prin Cătălin Bulgariu, le-au închis ușa în nas. În schimb, tandemul Popa – Bulgariu au dat clădirea Aviației Utilitare către MAI, iar după o lungă perioadă în care nu s-a făcut nimic acolo, au returnat-o. Reamintim că Aeroportul Iași a fost închis pe o bună perioadă de timp în vreme de pandemie, dar dacă ar fi avut și zonă cargo, pierderile nu ar fi fost atât de mari, explică specialiștii.
“Eu am vrut să vin cu banii și nu m-au lăsat. Am vrut să facem cargo la Iași, nu ne-au dat clădirea, au dat Aviația Utilitară la MAI, iar acum au luat-o înapoi. I-am rugat din nou, le-am spus că venim cu banii noștri, clienții au nevoie de zonă cargo și există potențial în zonă. Să nu uităm că Iașul a fost capitala Moldovei iar istoria se supără pe noi dacă uităm asta. Deci nu am fost lăsați să facem zonă cargo la Iași. Vă pot oferi niște cifre: în 2012, Iașul a avut șase tone de cargo, în 2017 a fost vârful, cu 59 de tone de cargo, în 2018 au fost 40 tone și 2019 au fost 9 tone de cargo. Acum vă spun că 9 tone înseamnă un avion. Vreau să vă spun că pe timpul pandemiei am muncit la Optopeni unde veneau avioane una după alta cu măști, le descărcam și voiam să le trimitem în țară și nu puteam pentru că nu aveam dezvoltată partea de cargo. Vreau să vă mai spun că în timpul pandemiei, partea de cargo a fost găina cu ouă de aur, a mers cel mai bine în această perioadă. La Iași nu s-a vrut asta, s-a pus piciorul pe frână”, a spus Cristian Paris, manager general Menzies Aviation România.
“Este nevoie ca Iașul care este capitală istorică, trebuie să devină și una economică, prin investiții și mediul de afaceri. Vă reamintesc că tot noi, liberalii, am venit cu ideea realizării unui centru intermodal la Holboca, care să deservească aeroportul cu cale ferată și evident accesul auto, tot ceea ce înseamnă zona de dezvoltare. Este necesar ca Aeroportul Iași să-și păstreze poziția de lider regional din punct de vedere al destinațiilor și al numărului de pasageri, de asemenea trebuie să găsim soluțiile implementării zonei cargo mai ales în condițiile actualei pandemii și trebuie să fim vizionari în conformitate cu solicitările din piață. Un alt punct al direcției de dezvoltare pe care noi o vedem la Aeroport este îmbunătățirea accesibilității prin artere majore de circulație către oraș și sunt convins că, odată cu construirea noului terminal vom reuși să rezolvăm toate aceste probleme”, a spus Costel Alexe, candidatul PNL la președinția Consiliului Județean Iași.