Guvernul României va aproba, luna aceasta, indicatorii tehnico-economici ai proiectului autostrăzii A7 Bacău Pașcani. După această etapă, urmează avizarea proiectului tehnic și scoaterea la licitație pentru execuție a tronsonului de autostradă între Bacău – Pașcani pe o distanță de 77 kilometri. Din aceștia, 30 kilometri vor fi pe teritoriul județului Iași, pe raza localităților Mircești, Hălăucești, Mogoșești-Siret, Stolniceni-Prăjescu și Pașcani. Întregul tronson Bacău – Pașcani are o valoare de 6,2 miliarde lei iar finanțarea este acoperită prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
“Am spus mereu că orice metru de autostradă construit în Iași, respectiv în Moldova, este un câștig pentru noi. Sunt la fel de interesat de evoluția ambelor autostrăzi care deservesc interesele regiunii Moldovei, respectiv A7 și A8 și particip în mod regulat la ședințele de progres organizate de CNAIR. Deși Autostrada A7 este mai avansată și are avantajul de a fi cuprinsă aproape integral pentru finanțare prin PNRR, am la fel de multă încredere că vom reuși să găsim soluția câștigătoare pentru Autostrada A8. Autostrada A7 este relevantă prin legătura Moldovei cu sudul țării, dar cu atât mai important va fi nodul de intersecție între A7 și A8 în Pașcani, ceea ce va oferi oportunități nebănuite de dezvoltare pentru al doilea municipiu din județul Iași. Totodată, realizarea autostrăzii A7 – coloana vertebrală a Moldovei – va prelua o mare parte a traficului de pe drumul european E85, cunoscut ca fiind cel mai periculos drum național din România, din punct de vedere al accidentelor. Realizarea celor două autostrăzi este o prioritate pentru Partidul Național Liberal, de aceea, alături de administrația județeană din Iași și colegii mei parlamentari vom căuta să oferim întreg sprijinul pentru ca cele două mari proiecte să devină realitate“, a declarat Alexandru Muraru, președinte PNL Iași și consilier onorific al primului ministru.