Un mecanic care verifica aeronavele Tarom la Iaşi a fost prins beat şi dat afară

0
970

Transportatorul aerian naţional Tarom a anunţat vineri că raporturile de muncă dintre companie şi angajatul prins băut la serviciu în timp ce verifica aeronavele înainte de decolarea de pe aeroportul din Iaşi încetează, potrivit dispoziţiilor legale, începând cu 1 septembrie.

Potrivit presei centrale, un mecanic Tarom, care verifica aeronavele înainte de decolarea de pe aeroportul din Iaşi, a fost prins băut la serviciu. Incidentul, care a avut loc în urmă cu o lună, a fost consemnat în raportul unui inspector al aerogării. Conform celui care a scris raportul, mecanicul a făcut scandal, a agresat personalul şi a fost nevoie de intervenţia Poliţiei de Frontieră pentru a calma situaţia.

Bărbatul a fost dus la cabinetul medical, unde rezultatul verificări cu aparatul alcooltest a fost de 2,11. Escortat în afara aeroportului, mecanicul ar fi revenit după 10 minute. ”În data de 25 iulie, la numai câteva ore după primirea raportului emis de autorităţile de la Iaşi, autorizarea de lucru a angajatului Tarom a fost retrasă şi solicitarea de rechemare transmisă către acesta.  Pe loc s-au efectuat verificări la aeronavele Tarom cu plecare de pe Aeroportul Internaţional Iaşi. Rezultatele au relevat faptul că nici o normă de siguranţă nu a fost încălcată. Verificările noastre ne-au dus la concluzia că angajatul în cauză nu a lucrat efectiv la nici o aeronavă. Salariatul nu a desfăşurat niciun fel de activitate în cadrul companiei, din 24 iulie şi până în prezent”, a informat vineri Tarom, într-un comunicat.

La nivelul societăţii s-a constituit o comisie de disciplină. ”În final, dorim să subliniem faptul că aeronavele Tarom sunt verificate de o întreagă echipă tehnică, respectând toate normele de siguranţă în aviaţie. Cazul de la Iaşi este regretabil şi nu este reprezentativ pentru Direcţia Tehnică Tarom. Mai mult decât atât, Compania Tarom a acţionat cu maximă celeritate pentru două obiective: în primul rând pentru verificarea acţiunilor pe care le-a desfăşurat fostul nostru angajat şi în al doilea rând, pentru încetarea raporturilor de muncă cu angajatul în cauză. Tarom are o politică de toleranţă zero faţă de astfel de cazuri”, mai arată compania în comunicat.