USR nu a susținut, în Senat, Autostrada A8. Motivele invocate sunt ridicole!

0
6914

Senatorii USR s-au abținut, marți, la votul pe OUG 105/2020 pentru completarea Legii nr.291/2018 privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș. Motivele invocate sunt cel puțin bizare, cum ar fi problema construcției podului de peste Prut într-o arie protejată, în condițiile în care, în anumite situații, astfel de obiective sunt realizabile. Comisia Europeană nu interzice acest lucru.

Astfel, excesul de populism afișat de USR cu privire la autostrăzile Moldovei (așa cum se poate vedea din foto) a fost dezamorsat chiar de votul senatorilor USR pe tema Autostrăzii A8. Abținerea de la vot a senatorilor USR a fost încă un motiv pentru care cei de la ”Împreună pentru Moldova” au decis să meargă la locale fără USR-PLUS. În 2019, USR a căutat să politizeze construirea metrului simbolic de autostradă de la Suceava, deși acțiunea era una civică. Atunci, ne întrebăm, de ce acest vot de abținere în Senat?

Aceste gafe, combinate cu modul în care Dan Barna înțelege să conducă acest partid, a dus la o hemoragie de plecări din USR. Numai săptămâna aceasta, cinci consilieri locali de București ai USR au dezertat către o altă formațiune politică. La fel s-a întâmplat și la Iași, unde aducerea și impunerea lui Marius Bodea în filială a dus la plecarea unor lideri importanți care, până în acel moment, erau desemnați ca fiind candidați la Consiliul Județean.

Termene pentru Autostrada A8

Reamintim că plenul Senatului a adoptat, marţi, proiectul privind Ordonanţa de urgenţă 105/2020 pentru completarea Legii 291/2018 referitoare la aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi – Târgu Mureş, Autostrada Unirii, cu un amendament care stabileşte termene pentru finalizarea efectivă a construcţiei. Senatorii au adăugat ordonanţei şi un amendament care spune că “termenul/termenele pentru finalizarea efectivă a construcţiei, recepţionarea, deschiderea circulaţiei pe cele două tronsoane de autostradă sunt 31 decembrie 2024 pentru tronsonul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ, respectiv 31 decembrie 2026 pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ”.

Senatul este prima Cameră sesizată pentru acest proiect, iar for decizional este Camera Deputaţilor.