Te întrebi dacă te duci la ore sau dacă vei învăţa de acasă şi în anul ce urmează? Doar câteva universităţi din ţară au anunţat deja care sunt variantele pentru noul an.
Rectorul Universităţii Alexandru Ioan Cuza din Iaşi a publicat pe pagina sa de Facebook trei scenarii. Tudorel Toader invocă faptul că specialiştii susţin că învăţământul online afectează actul educativ şi îţi spune că ar prefera ca orele să se facă faţă în faţă, dar că nu crede că acest lucru ar putea fi realizat.
Tudorel Toader, rectorul UAIC Iaşi:
” 1. Menţinerea învăţământului online. Specialiştii în educaţie arată cum învăţământul online afectează substanţa actului educativ, fiind lipsit de latura formativă.
2. Revenirea la normalitate, la învăţământul faţă în faţă. Reprezintă varianta preferabilă, greu însă de sperat că va fi realizată.
3. Varianta mixtă, cu revenirea progresivă spre normalitate. Cu respectarea reglementărilor legale, a normelor de igienă şi de distanţare socială, profesorul să desfăşoare activităţile didactice normale, iar studenţii care nu se încadrează în capacitatea amfiteatrului ori a sălii de seminar, prin rotaţie, să participe online, din alte amfiteatre, din biblioteci, ori din alt loc adecvat. La acest moment, cred în varianta mixtă !”
Universitatea Bucureşti a anunţat chiar pe site-ul instituţiei că există trei scenarii. Primul ar prespune ca studenţii să fie în sălile de curs, dar cu triaj, iar accesul să fie planificat în funcţie de capacitatea sălilor şi a regulilor de distanţare socială. Scenariul doi ar presupune o combinaţie între orele clasice şi cele online, iar cel de-al treilea face referire doar la învăţământul la distanţă.