Primăria vrea să implementeze noi măsuri pentru fluidizarea traficului în trei zone problematice în ceea ce privește circulația rutieră, respectiv în Bucium, Păcurari și CUG. La orele de vârf, în cele trei cartiere se circulă bară la bară pe unele tronsoane, iar șoferii pierd timpi semnificativi în trafic.
De departe, cea mai aglomerată intersecție este Bucium – Trei Fântâni – bld. Poitiers, iar unii șoferi spun că un nou flux de mașini începe să-și facă apariția pe bld. Poitiers.
Propunerile pentru Bucium:
- pe termen scurt: crearea unei noi benzi de circulație pe șos. Bucium spre pasaj. În acest caz, stâlpii de pe trotuar au fost mutați deja mai aproape de proprietățile private. În momentul în care vremea o va permite, Citadin va realiza noua bandă de circulație prin dezafectarea unei părți din trotuar. Astfel, șoferii vor avea două benzi spre pasaj, iar banda de lângă axul drumului va rămâne în special pentru virajul de stânga spre bld. Poitiers (bandă de stocare).
„O astfel de soluţie a fost testată cu ajutorul programelor software de profil: s-a constatat o creştere a fluenţei traficului cu 23%. În completare, vor fi modificaţi timpii de la semaforul de la Granit pentru ca vehiculele să nu rămână perioadă îndelungată pe pasaj”, a declarat Radu Botez, consilier personal al primarului, citat de Ziarul de Iași.
- pe termen mediu și lung: crearea de alternative de intrare în oraș dinspre Bucium. Prima legătură este de-a lungul cursului pârâului Vămășoaia, iar, mai departe, din Trei Fântâni, printr-un pasaj subteran, să poată fi făcută conexiunea cu Zona Industrială (bld. Virgil Săhleanu). Tronsonul are o lungime de 1,4 km. În acest caz, studiul de fezabilitate a fost finalizat și urmează să fie aprobat de Consiliul Local. O altă soluție vizează str. Grigore T. Popa: pe această stradă (soluţie utilizată deja de unii şoferi după refacerea ultimii porţiuni a străzii) şi printr-o continuare a străzii Dealul Bucium prin asfaltarea drumului de exploatare (circa 500 metri) care se intersectează cu ultimul sector al str. Grigore T. Popa.
Propuneri pentru Păcurari:
- crearea de benzi de stocare în intersecția Moara de Foc pentru viraj la stânga pe str. Canta și, respectiv, pe str. Muntenimii (spre Piața Păcurari)
- interzicerea virajelor de stânga nesemaforizate pe tot bulevardul
- introducere sens unic pe aleea Păcurari: Poliţia Rutieră a avizat deja ca această măsură pe tronsonul cuprins între Al. Cimitirul Evreiesc şi până la intersecţia cu str. Cazărmilor (sens de mers spre Piaţa Păcurari)
- în dreptul Poştei, va fi interzisă parcarea înainte intersecţiei cu str. Canta pentru eliberarea benzii pentru viraj de dreapta
în calcul este și inversarea sensului unic pe str. Petru Poni, pentru a elimina descărcarea traficului pe str. Păcurari în zona Școlii Petru Poni.
Situația actuală din CUG:
- introducerea benzii dedicate din capăt CUG până în Podu Roș a rezolvat problema transportului public: acum, cei care aleg vehiculele CTP parcurg distanța în 15 minute, de circa 4 ori mai puțin. Fluxul de călători a crescut foarte mult, în condițiile în care inclusiv tramvaiele noi (cu o capacitate de 230 de călători) sunt supraaglomerate la orele de vârf (anterior CTP folosea în special vehicule cu 120-130 de pasageri).
- pe şos. Nicolina va fi interzis virajului la stânga în zona Lidl: atât spre str. Frumoasa cât, şi pe str. Sălciilor.
- Poliția Locală va continua să monitorizeze circulația rutieră pe zona CUG – Podu Roș în încercarea de a-i determina pe șoferi să nu mai parcheze pe benzile de la trotuar
Citește mai mult pe Apix.ro.