Încep lucrările de extindere a infrastructurii aeroportuare. Pe de altă parte, mai multe hotărâri prin care se dă verde concesionării unor terenuri şi clădiri din incinta aerogării au fost contestate la Instituţia Prefectului.
Dintre cele patru oferte venite din partea unor companii de calibru, Regia Autonomă Aeroportul a ales-o pe cea a asocierii conduse de Strabag SRL pentru lucrările de extindere a infrastructurii de rulare/staţionare. Contractul în valoare de 60 de milioane de lei (inclusiv TVA) a fost semnat ieri de directorul general al aerogării şi de directorul tehnic al firmei, în prezenţa preşedintelui CJ şi a directorului general al Aerostar Bacău.
Practic, platforma de staţionare a avioanelor va fi extinsă de la 5 la 13 locuri, până în dreptul Centrului de mentenanţă construit de băcăuani, şi va fi legată de pistă prin două noi căi de rulare. Aşa cum am mai relatat, regia va contribui cu ceva mai mult de 35 de milioane de lei la realizarea acestui proiect, diferenţa fiind acoperită de Comisia Europeană, 21,5 milioane, şi bugetul de stat, 3,3 milioane de lei.
Termenul de finalizare a lucrărilor este luna octombrie, dar ele vor începe dinspre hangarul Aerostar, construit deja, dar nefuncţional tocmai din cauza întârzierii proiectului, respectiv a lipsei conectării la pista de zbor. De altfel, atât directorul Aeroportului, cât şi preşedintele CJ şi-au cerut voalat scuze pentru decalarea proiectului.