În primele trei săptămâni de la lansarea numărului unic 119 Telefonul Copilului, destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare şi neglijare a copilului, au fost 9200 de apeluri, potrivit unui comunicat citat de Agerpres.
Dintre cele 9.265 de apeluri la numărul unic 119, 6.196 au fost de verificare a funcţionalităţii numărului, se arată în comunicat.
Totuși, la nivel naţional sunt în lucru 1.804 de cazuri; se derulează anchete sociale, monitorizări, servicii de consiliere şi intervenţie.
A fost nevoie de intervenția de urgență a echipelor mobile ale direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului în 81 de situații.
1.706 de situaţii de risc la adresa copiilor au fost soluţionate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenţie în regim de urgenţă.
De asemenea, în aceeaşi perioadă operatorii call-center din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului au efectuat 3.813 de reapelări şi transferuri către specialişti pentru consiliere ori echipe mobile pentru rezolvarea situaţiilor sesizate.
Principalele probleme semnalate de copiii şi adulţii care au apelat numărul 119 vizează abuzul fizic, emoţional, sexual, neglijarea, bullying şi cerşetorie. La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informaţii în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară, alocaţie.
Pe 11 ianuarie, ministrul familiei, Gabriela Firea sublinia cp printre cazurile semnalate la numărul unic 119, a fost și cazul fetiței agresate de propria mamă la Constanța.
La numărul unic gratuit 119 răspund 24 din 24 de ore specialiști în protecția copilului, care au fost instruiți să deosebească situațiile în care copiii sunt în pericol iminent. Operatorii pot cere ajutor echipelor mobile din teren, care să intervină. Operatorul care răspunde la numărul de telefon gratuit, 119 – Telefonul Copilului, semnalează cazul la 112 printr-un buton. Apoi există o procedură specială.