Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi (USAMV) îmbuteliază, sub brandul propriu, vin obţinut în urma prelucrării de către studenţi în Ferma Didactică „Vasile Adamachi”.
Reprezentanţii USAMV Iaşi spun că staţia micropilot de vinificaţie a universităţii are mai multe avantaje, cel mai important fiind faptul că studenţii pot să pună în practică ceea ce învaţă teoretic la cursuri şi laboratoare, conform ZiaruldeIași.ro.
„Vinul, aşa cum ştim, ne împrumută aura sa foarte plăcută şi atrage publicul larg. O universitate care are propriul brand de vin capătă puncte în plus tot timpul în evaluările generale. Iată că noi, la USAMV Iaşi, putem să producem, la propriu, vinul personalizat, din struguri obţinuţi tot de noi, aici, în centrul viticol Copou”, a declarat şef lucrări Cintia Colibaba de la disciplina de Oenologie a Facultăţii de Horticultură a USAMV Iaşi.
Universitatea deţine un singur brand de vin, o singură gamă sub care se regăsesc aproximativ 15 soiuri de struguri pentru vin – Muscat Ottonel, Busuioacă de Bohotin, Fetească neagră, Pinot noir, Cabernet Sauvignon, Merlot.
„Putem, cu ajutorul staţiei pilot, dar şi cu ajutorul câmpului didactic de viticultură şi ampelografie (16 hectare de viţă de vie, cu diverse soiuri) să participăm în diverse proiecte de cercetare naţionale şi internaţionale având şi rol de testare. Ceea ce este creat în ţările extrem de avansate în acest domeniu, ca Franţa, Italia, Spania, poate fi pus în practică la noi pentru a analiza efectele generate”, a declarat Cintia Colibaba.