Cătălin Bulgariu, cu girul dat de Maricel Popa, a reușit “performanța” să aducă Aeroportul Iași într-o situație fără precedent. Încă de la începutul mandatului, principala preocupare a președintelui CJ Iași a fost politizarea acestei regii. L-a impus pe Cătălin Bulgariu, fost consilier local PSD, care a demisionat din partid în 2016 pe motiv că nu a primit funcția de viceprimar al Iașului. A fost preluat de aripa lui Popa, care l-a înfipt la vârful Aeroportului, ceea ce s-a dovedit a fi o pălărie prea mare pentru acesta. De curând, Bulgariu și-a dat demisia de la conducerea Aeroportului, spre bucuria ieșenilor, dar a revenit asupra ei.
Relație deficitară între conducerea Aeroportului și operatorii aerieni
În utlimii doi ani, aerogara ieșeană a cunoscut cea mai slabă dezvoltare, perioadă în care niciun proiect de infrastuctură mare nu a fost implementat iar operatorii aerieni nu mai găsesc aeroportul ieșean ca fiind atractiv. Drept dovadă, WizzAir a anunțat deja că restrânge baza de la Iași în favoarea Bacăului, urmând ca zborurile către Liverpool, Billund, Catania și Larnaca să fie operate de pe Aeroportul din Bacău. Odată cu programul de iarnă, Aeroportul din Iași rămâne doar cu trei aeronave (două Wizz Air și una Blue Air), în timp ce Bacăul va avea patru (două Wizz Air și două Blue Air).
Dar Aeroportul Iași mai are o problemă și cu BlueAir. Ani la rând, directorul Cătălin Bulgariu nu a întreprins acțiuni concrete împotriva Blue Air pentru recuperarea datoriilor. La începutul lunii iulie, Blue Air a intrat în procedura de „concordat preventiv”, care are ca principal efect suspendarea tuturor procedurilor de executare. Practic, Aeroportul nu poate recupera niciun lei de la Blue Air. De curând, Aeroportul Iași a câștigat un nou proces împotriva companiei aeriene Blue Air. Litigiul a avut ca obiect emiterea unei ordonanțe de plată prin care Blue Air să fie obligată să-și achite datoriile restante față de Aeroport. Judecătorii de la Tribunalul Iași au admis zilele trecute cererea Aeroportului și au dispus obligarea Blue Air la plata sumei de aproximativ 4,3 milioane lei. Este a treia ordonanță de plată obținută în ultimele 30 de zile de Aeroportul Iași împotriva companiei aeriene, datoriile Blue Air față de aerogara ieșeană depășind suma de 10 milioane de lei și având o vechime a facturilor neachitate de aproape un an de zile.
Nicio investiție concretă la Aeroport
Timp de patru ani, Aeroportul Iași a fost condamnat la stagnare, sufocat de bătălii politice. La început de mandat, Cătălin Bulgariu a ieșit în fața ieșenilor anunțând un ambițios plan de management. Înafară de aranjamente în organigrama instituției, nu s-a întâmplat nimic. Ba mai mult, în cadrul unei conferințe de presă recente, Bulgariu a anunțat că ieșenii pot să uite de investiția zonei cargo la aeroport. Ieri, conducerea aeroportului a lansat o serie de afirmații potrivit cărora nu se poate construi zona cargo în clădirea Aviației Utilitare din cauza unei diferențe de nivel a terenului pe care se află clădirea față de platforma de mișcare a avioanelor, care este în curs de extidere și propune demolarea clădirii și ridicarea cotei pământului. Cam aceasta este viziunea conducerii Aeroportului și Consiliului Județean pentru dezvotarea celei mai importante porți economice a Iașului.
În ceea ce privește investiția în parteneriat cu Aerostar Bacău, platforma este cu mult întârziată față de termenele asumate. În mod normal, lucrările la platformă trebuiau să înceapă pe 1 martie 2019 și să fie gata pe 1 noiembrie 2019. Abia în această vară au început să se miște lucrurile.
Nici la fosta Aviație Utilitară nu se întâmplă nimic. Clădirea a fost concesionată către Inspectoratul General de Aviație, care și-a asumat începerea reabilitării acestei clădiri în decursul unui an.
În concluzie, lipsa de viziune a lui Bulgariu a fost recunoscută chiar de Maricel Popa, iar când un președinte de CJ, lipsit și el de viziune, îți spune asta, atunci ieșenii au motive reale de îngrijorare.