Marele jaf făcut de Firea: peste un milion de euro oferit televiziunilor, în 2020, pentru campania „București trainic”. Nicio clădire consolidată în 2020

0
732

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat vineri cât a costat campania publicitară plătită de Gabriela Firea, în anul electoral 2020, din bani publici pentru „Bucurestiul trainic”. Sute de reclame au rulat atunci pe televiziunile de știri și au fost publicate pe site-urile apropiate de PSD.

Campania a costat peste un milion de euro din banii bucureștenilor. În schimbul acestor bani, televiziunile de știri au protejat-o și au tratat-o preferențial pe Firea. Banii au fost livrați prin Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic (AMCCRS). Conform unui articol universul.net, Nicușor Dan a menționat că nicio clădire din București nu a fost consolidată în 2020.
„Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic a plătit, în 2020, 5 milioane de lei pentru a face o campanie publicitară ‘Bucureștiul trainic’ dar în 2020 nu a semnat decât o convenție pentru un imobil pe care să-l reabiliteze”, a declarat Nicusor Dan într-o conferință de presă la sediul primăriei.

„Sunt convenții pentru consolidarea clădirilor cu risc seismic care au fost semnate în anii 2005-2006 și care nu au fost consolidate încă. Sunt oameni care au fost mutați în locuințe de necesitate pentru că imobilele lor să se consolideze și stau acolo de nouă ani. Sunt restante de peste zece ani pe care trebuie să le închidem, care trebuie să fie trecute în bugetul de investiții”, a adăugat Nicușor Dan.

Cum explica Gabriela Firea, anul trecut, necesitatea campaniei publicitare „București trainic”

„Acest material video, realizat de Primăria Capitalei prin Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic (AMCCRS), Compania Municipală Consolidări București și Compania Municipală Publicitate și Afișaj, face parte din campania de informare BUCUREȘTI TRAINIC, care include mai multe acțiuni menite să accelereze procesul de consolidare a clădirilor cu risc seismic din București și care urmărește conștientizarea și informarea cetățenilor cu privire la necesitatea de consolidare a clădirilor cu risc seismic.

În cadrul campaniei sunt prezentate atât stadiul programului de consolidări, cât și avantajele acestui program, obligațiile legale pe care le au proprietarii, dar și facilitățile oferite de PMB (reducerea costurilor, relocarea proprietarilor în locuințe de necesitate etc)”, susținea Firea într-un comunicat de presă.

Banii din cadrul acestei campanii au mers și către firmele care administrează panourile publicitare de pe Magazinul Cocor din centrul Capitalei. Pe aceste panouri a fost afișat, în noaptea dinaintea alegerilor din București, mesajul „Câine”.