Unul dintre componentele modelului Puma, produs la Craiova, a fost realizat de către o echipă de la Vitesco Technologies, care operează în Iaşi.
O echipă de ingineri din Iaşi de la Vitesco Technologies a pus umărul la construcţia noului Ford Puma, primul automobil hibrid fabricat exclusiv în România, la Uzina de Asamblare Ford din Craiova. Ford Puma beneficiază de tehnologia de propulsie electrică EcoBoost Hybrid de 48V, cu baterie litiu-ion, inginerii din Iaşi lucrând la dezvoltarea convertorului de 48V, care face trecerea de la 48V la 12V (şi invers), preluând şi rolul alternatorului dintr-o maşină convenţională.
Maşina dezvoltă 155 CP, datorită sistemului hibrid care permite montarea unei turbine mai mari şi eliminarea turbo-lagului prin sistemul electric. Vitesco Technologies este o companie auto din zona furnizorilor, desprinsă din divizia Powertrain a Continental, fiind specializată în producţie, cercetare şi dezvoltare, cu focus pe electromobilitate. În România, Vitesco Technologies îşi desfăşoară activitatea de inginerie (R&D) în Iaşi, Timişoara şi Sibiu, iar în Braşov au loc operaţiuni de producţie. Portofoliul lor include soluţii electrice de 48V, motoare electrice, precum şi mecanismele electronice asociate pentru autovehiculele hibride şi electrice. Mai mult, gama de produse include comenzi electronice, senzori şi dispozitive de acţionare, cât şi soluţii pentru post-tratarea eşapamentului.
Producţia modelului Puma a început în octombrie 2019, fiind comercializat în Europa, Australia şi Noua Zeelandă. În prezent, Ford Craiova exportă vehicule în peste 50 de ţări la nivel global. Reporterii Ziarului de Iaşi i-au contactat pe reprezentanţii Vitesco pentru un punct de vedere pe această temă, dar până la ora redactării acestui material nu au răspuns solicitărilor noastre.