Mai mult de jumătate, adică 60% dintre cetățenii Uniunii Europene cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani au utilizat internetul pentru a achiziționa bunuri și servicii în anul 2018, cel mai scăzut procent înregistrându-se cu precădere în Bulgaria, România și sudul Italiei, arată datele publicate vineri de Eurostat, citat de Agerpres.
Astfel, în rândul regiunilor NUTS 2 (nomenclatorul unităților teritoriale de statistică) din Uniunea Europeană, cel mai ridicat procent de cetățeni care au făcut achiziții online s-a înregistrat în Danemarca, Olanda și Suedia, în fiecare dintre aceste state cel puțin trei sferturi dintre adulți utilizând internetul pentru a comanda bunuri și servicii. Acest procent depăşeşte 85% în Utrecht (Olanda), 87% în Övre Norrland (Suedia) şi 86% în Hoevdstaden (Danemarca).
La polul opus, cel mai reduc număr de oameni care au făcut achiziții online s-a înregistrat în regiunile Severen tsentralen (14%) din Bulgaria, Nord-Est (18%) şi Sud-Est (19%) din România, şi Yuzhen tsentralen (19%) în Bulgaria.
În ceea ce privește educația terțiară, în 2019, nivelul acesteia era egal sau peste ținta de 40% stabilită prin planul ”Europa 2020” în 101 din cele cele 237 regiuni NUTS 2 pentru care sunt disponibile datele, iar printre acestea sunt nouă care depăşesc 60%: Sostines în Lituania (70,4%), Warszawski stołeczny în Polonia (69,2%) şi Hovedstaden în Danemarca (64,2%), urmate de Utrecht în Olanda (64,1%), şi regiunile capitalelor din Stockholm în Suedia (63,4%), Île-de-France în Franţa (63,2%), Noord-Holland în Olanda (62,1%), Bratislavský kraj în Slovacia (62,1%) şi Praga în Cehia (60,9%).
În contrast, patru din şase regiuni din UE unde nivelul de educaţie terţiară este sub 20% sunt în România: Nord-Est (15,5%), Sud-Muntenia (16,3%), Sud-Est (17,8%) şi Sud-Vest Oltenia (18,6%), una în Bulgaria, Severozapaden (17,1%) şi una în Italia, Calabria (19,9%).