Europenii au cheltuit 11,2 miliarde de dolari în App Store şi Google Play anul trecut, în creştere cu 18,9%. Compania de analiză Sensor Tower a publicat un studiu privind consumul de aplicaţii şi jocuri mobile pe piaţa europeană, care arată o creştere importantă a cheltuielilor cu aceste produse.
În total, în cadrul celor două mari magazine oficiale de jocuri şi aplicaţii mobile, App Store şi Google Play, europenii au investit anul trecut 11,2 miliarde de dolari. Suma este cu 18.9% mai mare decât cea înregistrată în 2018. Europenii nu sunt însă cei mai avizi consumatori ai acestei pieţe. Cifra reprezintă doar 13,5% din cele 83 miliarde de dolari generate la nivel global.
Decalajul dintre cele două platforme nu este la fel de mare în Europa, ca la nivel global. App Store a generat şi aici mai mulţi bani (6 miliarde dolari), însă Google Play a fost destul de aproape (5,2 miliarde dolari). În ceea ce priveşte numărul download-urilor, europenii au realizat 24,1 miliarde de instalării pe telefoane şi tablete, cu 7,2% mai mult decât în urmă cu un an. Aici, Google Play este lider detaşat, cu 73,1% din toate download-urile.
Ţările europene care au cheltuit cei mai mulţi bani pe aplicaţii şi jocuri mobile sunt, în ordine, Marea Britanie, Germania, Franţa, Rusia şi Italia. Rusia şi Turcia sunt ţările în care s-au descărcat cele mai multe aplicaţii. Tinder, Netflix şi YouTube, în această ordine, sunt aplicaţiile în care europenii au investit cei mai mulţi bani. Cele mai descărcate aplicaţii au fost WhatsApp, Instagram şi Facebook Messenger.