Anunţat cu mare fast în perioada anului 2016, la preluarea conducerii Consiliului Judeţean Iaşi de către Maricel Popa (preşedintele PSD Iaşi), proiectul Axei Rutiere Strategice 1 Iaşi – Suceava a intrat într-o lungă perioadă de stagnare, fiind invocate tot felul de motive de către conducerea PSD Iaşi, chiar şi posibile sabotaje venite din Capitală.
Zilele trecute, Maricel Popa a prezentat un nou desen care cuprinde, pe lângă proiectarea Axei Iaşi – Suceava, investiţii fictive cum ar fi Autostrada A8 şi drumul expres DX5!
“Nu este uşor, pot să am o concluzie că pe la anumite ministere există un blocaj pentru a nu se face acest drum. Nu pot să intru în amănunte acum, dar se blochează proiecte. La un pod, atunci când se intervine în albie, Apele Române nu îţi dau decât după un an de zile avizul pentru dreptul de administrare. Fondurile europene îţi cer cinci ani. La fel şi la trecerea de calea ferată ori la drumuri naţionale”, declara Maricel Popa în iarna anului 2016.
De atunci nu s-a mai auzit nimic de proiect, până zilele trecute când, conducerea Consiliului Judeţean Iaşi, prin vocea preşedintelui Maricel Popa, a prezentat, din nou, un desen pe hârtie cu proiectul Axei Iaşi – Suceava. Culmea, desenul cuprinde investiţii fictive, cum ar fi Autostrada A8 şi drumul expres DX5 (A7)!
“O imagine a judetului nostru care spune totul despre fanteziile preşedintelui CJ Iaşi. Se poate vedea cum județul Iași este străbătut de Autostrada A8, drumul express DX5, adică A7, și drumul judetean Axa 1, Iasi-Suceava. Este o harta foarte frumos colorată, preluata de pe pagina prim consilierului județean, care avea candva o vorbă: nişte puncte și linii pe o hartie“, a punctat Romeo Vatră, lidrul grupului consilierilor judeţeni PNL Iaşi
Practic, în trei ani s-a reuşit, aşa cum recunoaşte şeful CJ Iaşi, finalizarea Raportul de audit pentru siguranța rutieră în cadrul acestui proiect. Asta în condiţiile în care CJ Iaşi este lider de proiect.
În tot acest timp, drumurile judeţene prinse pe această axă zac pline de gropi iar Consiliul Judeţean nu poate interveni. Primarii ale căror comune sunt traversate de acest tronson au făcut presiuni, ani la rând, pentru repararea acestor drumuri judeţene, însă mereu s-au lovit de aceeaşi scuză: nu se poate interveni, proiectul fiind prevăzut pentru o posibilă finanţare europeană.