Au început lucrările de modernizare la cel mai blestemat drum de la marginea municipiului Iași, așa cum este numit într-un articol bzi.ro . Șoseaua DJ 282 Iași – Breazu a intrat într-un final în reabilitare. Porțiunea de drum dinspre Copou spre satul Breazu ar urma să fie refăcută până în prima zi de vară a anului 2021.
Una din cele mai proaste șosele de la intrarea în municipiul Iași va fi refăcută în următoarele luni. Porțiunea de drum județean 282 care traversează satul Breazu, din comuna Rediu, a intrat în reabilitare. Asocierea Alpenside SRL- General Trust Argeș, cea care a câștigat loturile 1 și 2 din axa rutieră Iași – Suceava, a decapat șoseaua pe o porțiune de 5 kilometri până la intrarea înspre pădurea din Rediu. Lucrările sunt incluse în cadrul lotului 1 din axa rutieră, valoarea totală a lucrărilor fiind de 12,7 milioane de euro.
5 kilometri de coșmar pe ruta Breazu – Copou
Porțiunea din drumul județean 282 a fost în ultimii ani doar plombată, fără a fi supusă unui proiect de modernizare. Abia după demararea procedurilor din axa rutieră Iași – Suceava, drumul a intrat la reabilitare. Cu toate acestea, constructorul a început lucrarea după satul Breazu, lăsând cei 5 kilometri spre final. Autoritățile județene au arătat că, cel mai probabil, lucrările la drumul de la marginea Iașului vor fi gata până la începutul verii calendaristice 2021.
„S-a început reabilitarea și modernizarea drumului DJ 282. Este vorba despre porțiunea ce traversează satul Breazu. Conform programului de lucru înaintat către beneficiar și asumat de antreprenor, și funcție de condițiile meteo, lucrările desfășurate în zona Breazu, de la km 6+700 la km 11+810, se vor finaliza pe data de 1 iunie 2021”, a spus Sorin Afloarei, vicepreședintele Consiliului Județean Iași.
Cum arată proiectul de modernizare a șoselei de la marginea Iașului?
Asocierea care lucrează la axa rutieră Iași – Suceava a stabilit și normele pentru modernizarea porțiunii de drum de la Breazu. Conform proiectului, lățimea șoselei va fi de 7 metri, câte 3,5 metri pe fiecare sens de mers. În prezent, șoseaua este lată de 6 metri. Lățimea acostamentelor va fi de 2 metri, câte 1 metru pe fiecare parte, iar lățimea platformei drumului ar urma să fie de 8 metri. Drumul va cuprinde un strat de formă din pământ stabilizat cu lianți hidraulici de 20 cm și un strat inferior de fundație din balast de 20 cm. Șoseaua va mai avea și un strat de bază din anrobat bituminos de 8 cm, un strat de legătură din beton asfaltic deschis de 6 cm și un strat de uzură din beton asfaltic de 4 cm.
Lucrările de modernizare se vor desfășura alternativ pe fiecare sens.
„Pentru a păstra deschisă circulația autovehiculelor pe drumul pe care se efectuează lucrările de modernizare, de la km 6+700 la km 9+820, la intersecție cu DJ 280E – drumul spre Primărie, lucrările se vor desfășura pe jumătate de cale cu semnalizarea corespunzătoare, circulația autovehiculelor urmând a se desfășura în sistem alternativ”, a precizat oficialul județean.
În urmă cu 2 ani, înainte de a fi demarate lucrările pe axa rutieră, oamenii din comuna Rediu au organizat un protest pe șoseaua respectivă.
„Pentru accelerarea lucrărilor de reabilitare și modernizare, de la km 9+820 la km 11+120, la intersecția cu DC21- drumul spre Tăutești, au fost luate în calcul unele variante. În funcție de avizul Poliției Rutiere, s-a luat în calcul închiderea circulației cu asigurarea de rute ocolitoare. Dacă nu se obține acordul Poliției Rutiere, lucrările se vor desfășura pe jumătate de cale”, a mai spus Sorin Afloarei, vicepreședintele CJ Iași.