Iașul se află într-o continuă expansiune, constituind principalul pol de dezvoltare al întregii regiuni de Nord-Est. Cu toții am resimțit această explozie fulgerătoare la nivel demografic și economic din ultimii ani de zile în orașul nostru. Evident, un oraș cu asemenea perspective de viitor nu putea să nu aducă în discuție un subiect esențial pentru orice comunitate care dorește să beneficieze de o dezvoltare coerentă și armonioasă: Zona Metropolitană.
Un proiect ambițios, dar care a fost sfâșiat de orgoliile președintelui PSD Iași, baronul Maricel Popa. Întreaga colaborare promisă ieșenilor între Primărie și Consiliul Județean a fost dinamitată de obediența președintelui Maricel Popa față de condamnatul Liviu Dragnea, trădând sistematic proiectele Iașului în schimbul protecției politice de la București. Conflictul cu Primăria Municipiului Iași generat de frustrarea baronului roșu din fruntea CJ Iași a condus la lipsa unei strategii integrate pentru Zona Metropolitană și la abandonarea a aproximativ 150.000 de cetățeni care locuiesc în acest areal.
Niciun ban pentru aducțiune cu apă și canalizare pentru zona metropolitană
Raportându-ne la trendul general ce indică o creștere considerabilă a comunelor limitrofe (Miroslava atinge deja cifra de 35.000 de locuitori!), Consiliul Județean era obligat prin prisma promisiunilor electorale să asigure până în 2020 extinderea rețelei de utilități și a infrastructurii aferente (ca să nu mai vorbim de restul județului unde situația este în multe locuri dramatică!). În patru ani de zile, administrația falimentară a PSD din fruntea județului nu a fost capabilă să atragă niciun euro din fondurile europene destinate programului de aducțiune de apă și canalizare. A fost nevoie de eforturi financiare private pentru a suplini incompetența și delăsarea celor care ar fi trebuit să reprezinte un suport constant pentru consolidarea spațiului metropolitan.
Șoseaua de centură, îngropată de nepăsare și incompetență
Un alt proiect vital îndesat prin sertarele Casei Pătrate, șoseaua de centură, a fost îngropat de administrația PSD fără drept de apel. Dacă la Sibiu, Arad, Cluj sau Brașov șoselele de centură sunt funcționale la standarde europene, Iașul a rămas doar cu văicărelile șefului CJ, care acum un an de zile nu făcea altceva decât să se victimizeze și să își creeze dușmani falși în persoana celorlalți aleși locali. Ieșenii nu au văzut niciun metru de asfalt suplimentar pe oricare din obiectivele șoselei de centură sau pe un alt proiect care să lege comunele din zona metropolitană, aceasta rămânând așa cum era și în 2016.
Consiliul Județean a atras zero investiții private în comunele învecinate Iașului
Maricel Popa a reușit, de asemenea, “performanța” de a atrage zero investiții private în comunele învecinate Iașului. În ciuda faptului că instituția Consiliului Județean are pârghii pentru a face parteneriate cu UAT-uri și a administra astfel suprafețe considerabile, dotate cu utilități în apropierea drumurilor europene, a căii ferate sau a aeroportului, aceste proiecte posibile au fost lăsate la voia întâmplării, fără a exista nicio strategie creionată în jurul acestui pilon esențial pentru prosperitatea Zonei Metropolitane. Totul a fost lăsat în grija primarilor de comune, care au trebuit să facă singuri față provocărilor și cerințelor agenților economici care și-au dorit să investească în comunitățile din jurul Iașului și să creeze noi oportunități de angajare pentru cetățeni.
Singurul mare județ din țară fără un parc industrial administrat de Consiliul Județean
Chestiunea parcurilor industriale a fost tratată similar: nimic din partea social-democraților. Iașul este astăzi singurul mare județ din România, unde instituția Consiliului Județean nu are operaționalizat niciun parc industrial care să atragă investitori, să creeze locuri de muncă, să genereze venituri pentru comunități și să crească astfel calitatea vieții în zona metropolitană. Scandaluri, răfuieli, promisiuni deșarte și o permanentă șicanare a primarilor liberali sau a investitorilor privați care și-ar fi dorit să intre cu CJ într-o formă de asociere pentru a crea astfel de entități cu mare potențial industrial și economic. Primarii liberali Dan Niță (Miroslava) și Stelian Turcu (Lețcani) au fost singurii care au reușit pe cont propriu realizarea unor obiective de acest tip, fără niciun sprijin din partea Consiliului Județean.
Transportul public nu a constituit o prioritate pentru PSD
Vitregită cu toate aceste aspecte, situația Zonei Metropolitane nu s-a îmbunătățit nici la capitolul transport public. Fără autogară, fără investiții în condițiile de călătorie, fără niciun fel de viziune la nivelul transportului metropolitan, cetățenii din comunele apropiate Iașului au rămas în continuare la mâna transportatorilor privați, a căror monopol asupra pieței de transport a generat numeroase situații cel puțin stânjenitoare pentru călători. Este de-a dreptul impropriu spus că există o formă de transport public în zona metropolitană! Cu excepția Miroslavei și a comunei Ciurea, unde, prin grija Primăriei Municipiului Iași, situația este cu adevărat rezolvată, în restul comunelor din zona metropolitană, „grație” CJ, transportul public arată ca într-o gubernie din Rusia orientală. Microbuzele sunt într-o stare jalnică, nu există nicio regularitate a frecvenței acestora, costul biletelor este un adevărat jaf, iar stațiile de transport sunt doar locuri pe marginea drumului aflate sub cerul liber. Ieșenii sunt tratați ca și cum ar fi pedepsiți de PSD și Maricel Popa!
Astfel, groparul județului, Maricel Popa, este conștient că voturile populației instruite din apropierea orașului Iași, sătui de demagogia PSD, se vor îndrepta către o alternativă serioasă, liberală. Aceasta are cel mai complex program de guvernare pentru următorii 4 ani, cu o viziune integrată asupra susținerii dezvoltării și ascensiunii Zonei Metropolitane pe toate palierele.
Departamentul de Comunicare al PNL Iași