Cum mințeau Maricel Popa si PSD în 2016: 350 Km de drumuri județene reabilitate. Cum recuperăm timpul pierdut?

0
2393

Deloc întâmplător, prima promisiune în campania din 2016 a vizat drumurile județene și comunale. Pentru cineva care a vizitat măcar o dată comunele ieșene, drumurile județene sunt oglinda vie a incompetenței și dezinteresului PSD,  partid care a guvernat până în 2016, timp de 24 de ani, la Consiliul Județean. Fără a-și asuma câtuși de puțin situația drumurilor județene și comunale, PSD i-a asigurat pe ieșeni, în 2016, că va realiza asfaltarea a 350 km din aceste drumuri până în 2020 și, nu în ultimul rând, asfaltarea a două treimi din numărul actual de drumuri pietruite și, de asemenea, acordarea unei atenții sporite pentru construirea de drumuri din beton. Dorind să-și arate determinarea, PSD a vorbit de asfaltarea a 100 km de drumuri chiar din anul 2016.

Pentru o imagine completă, trebuie precizat faptul că rețeaua de drumuri județene totalizează 960 de km din care 535 km sunt drumuri asfaltate, 309 km drumuri de piatră și 87 km drumuri de pământ.

După patru ani de administrație PSD, realitatea arată în felul următor:

·         în privința modernizării drumurilor asfaltate, în anul 2016 au fost recepționați 0 km, în anul 2017, 7,7 km, în 2018, 0 km, iar în anul 2019, 4,97 km. În 2020, sunt în lucru 40 km. Diferența dintre promisiuni și realizări o poate face oricine. Ea este colosală și, chiar dacă au mai fost asfaltate în această perioadă aproximativ 30 km de drumuri de pământ, putem concluziona că nu a fost respectată niciuna dintre promisiunile făcute de PSD cu privire la modernizarea drumurilor județene.

·         PSD, pe lângă faptul că nu a reușit să-și respecte angajamentele amintite a înregistrat un eșec important și în privința celor 27 de proiecte de modernizare a drumurilor prevăzute în Masterplanul de drumuri județene, care au documentațiile pregătite. Dintre acestea, ca o expresie a cât de mult a contat conducerea PSD Iași pentru liderii săi naționali, trebuie să spunem că doar 9 sunt prin PNDL, iar 14 vor fi realizate prin efort bugetar propriu. Pentru multe dintre ele asigurarea resurselor financiare a fost și este un adevărat mister. Guvernul Dragnea-Dăncilă a dat indirect județului Iași o lovitură puternică prin Ordonanța 114, care a contribuit la creșterea valorii devizelor și, implicit, a contribuit la măriri între 30% și 110% a sumelor alocate pentru reabilitarea unor drumuri județene.

Candidatul PNL Iași pentru Consiliul Județean, Costel Alexe, a prezentat o serie de soluții pentru infrastructura rutieră a județului.

“Există un decalaj foarte mare cu județele importante din țară, dea ceea, vom încerca să recuperăm timpul pierdut, axându-ne pe infrastructura de transport cu accent pe axele foarte circulate. În domeniul infrastructurii de transport și a urbanizării zonei metropolitane, prioritățile de investiții sunt următoarele:

Ø  Șoseaua de Centură a Municipiului Iași. Partidul Național Liberal a finanțat acest proiect de infrastructură în perioada în care a guvernat România. Printr-un parteneriat Consiliul Județean – Primărie – Guvern vom face ca ieșenii să aibă o adevărată șosea/centură metropolitană, în două etape:

a. Demararea lucrărilor pe sectorul de drum dintre Selgros – Bd. Poitiers și Str. Trei Fântâni. Actualul proiect mută traficul greu pe Bd. Poitiers și Trei Fântâni, fără a-l scoate complet din oraș. Având în vedere că documentația este avansată pentru acest tronson, îl vom continua, în primă fază, în această variantă.

b. Vom lucra la un proiect pentru ca, într-o a doua etapă, șoseaua de centură să fie reconfigurată pe traseul DJ 248 de pe raza comunei Ciurea, spre Tomești. O șosea ocolitoare nu are ce căuta prin oraș. Autovehiculele de mare tonaj sunt o sursă de poluare.

Ø  Finalizarea investiției în drumul județean care face legătura Iași – Suceava

Început în timpul administrației liberale de la CJ (2012-2014), acest proiect va însemna aproximativ 100 de km de drum județean modernizați şi reabilitați pe raza Județului Iaşi. Vor beneficia de această investiție, în mod direct, locuitorii din comunele: Rediu, Movileni, Gropnița, Coarnele Caprei, Focuri, Belcești, Scobinți, Lespezi. În mod indirect, vor beneficia de această investiție de 100 milioane euro, realizată cu fonduri europene, aprox. 100.000 de locuitori ai județului Iași.

Ø  Toate comunele legate de drumuri judeţene, naţionale sau europene

            Modernizarea rețelei de drumuri judeţene şi comunale prin fonduri care pot fi accesate prin Programul Operaţional Regional (POR), împrumuturi de la BERD sau fonduri guvernamentale. Astfel vom lega centrele de comună de drumurile judeţene, naţionale şi europene prin drumuri asfaltate.

Ø  Parteneriat onest cu Primăria Iași pentru realizarea proiectelor de infrastructură necesare deblocării traficului dinspre Zona Metropolitană. Punem capăt acțiunilor de blocare a parteneriatelor dintre cele două instituții. Este nevoie de un efort conjugat al tuturor factorilor politici şi administrativi din zona metropolitană pentru a realiza proiecte de investiții pentru deblocarea traficului.

Mai mult, deja am anunțat calendarul pentru obiectivul 4 al Centurii Ocolitoare (rond Uricani-capăt Dacia), sector care va deservi o medie de 120.000 de ieșeni și care va fi practic funcțional la sfârșitul anului 2021, cu patru benzi, în loc de două, șa cum era proiectat până acum.