Primele semne că PSD Iași, respectiv președintele Consiliului Județean Iași, baronul Maricel Popa, folosește consilierii personali plătiți din bani publici pentru propaganda politica PSD au apărut in 2017. Atunci președintele Consiliului Județean a trimis scrisori primarilor PNL în care acuza, mințind cu nerușinare, și dădea vina pe consilierii județeni PNL că nu au votat bugetul CJ.
10 consilieri personali la cabinetul Președintelui CJ și al vicepreședinților și încă 8 la serviciul de comunicare sunt implicați direct în propaganda PSD și a baronului Maricel Popa. Un exemplu este Vlad Ciobanu, unul dintre consilierii personali ai președintelui CJ. Acesta a trimis de mai multe ori, în mod eronat, de pe emailul lui de la CJ comunicate PSD în timpul programului de lucru. Codul administrativ, gândit de PSD, a mărit numărul de consilieri personali cu încă 4 pentru președinte si cate doi pentru fiecare vice. Astfel, numărul acestora a ajuns la zece persoane, cu mult peste cabinetul unui ministru.
În toate aceste posturi au fost angajați oameni pentru comunicare și propagandă politică, a căror atribuție principală este să îi facă campanie președintelui PSD Iași.
Toate atacurile, prin advertoriale sau comunicate, la adresa PNL sunt concepute în acest laborator de propaganda al PSD din Consiliului Județean. Aceștia au publicat unele dintre aceste atacuri suburbane împotriva consilierilor județeni PNL chiar pe pagina oficială a Consiliului Județean.
Mai mult, în contextul eșecului de mari proporții privind achiziția, aducerea, instalarea și funcționalitatea unui spital COVID la Iași, lucru deja cunoscut la nivel național, funcționari ai Consiliului Județean și ai Euronest s-au implicat în activități politice. Aceștia, în frunte cu Alina Popa, directoarea Euronest, au formulat replicile politice ale baronului Maricel Popa, au combătut personal pe rețelele de socializare cu diverși oponenți PSD, iar în unele cazuri au adus jigniri și au calomniat consilieri județeni ai PNL, care reclamau bâlbele, incompetența și suspiciunile de fraudă în achiziția spitalului modular.
Alte cazuri de angajați CJ implicați în activități politice sunt Alex Zănoagă și Felix Guzgă, încadrați fie la cabinetul președintelui/vicepreședinților CJ sau la comunicare. Cei doi foști jurnaliști activează acum pentru aparatul PSD, după ce, în prealabil aceștia lucrau tot pentru PSD dar din sediul Instituției Prefectului, pe vremea PSd-istului Marian Șerbescu. La instalarea noului prefect, angajații prefecturii au reclamat faptul că aceștia desfășurau implicit o activitate eminamente politică, incompatibilă cu instituția în care activau. În mod categoric, aceștia au trebuit să plece de la Prefectură, dar au fost imediat înregimentați pentru a activa pentru baronul PSD, Maricel Popa.
Un alt mijloc de propaganda pentru megalomanicul sef de la CJ îl reprezintă „Vestea Județului”. Ceea ce ar fi trebuit sa fie un buletin informativ pentru activitatea Consiliului Județean, este în fapt o adevărată „trompetă” care să îl ridice in slavi pe șeful PSD. Acest ziar lunar de 12 pagini, policrom, este plătit din bugetul Consiliului Județean cu suma de 520.000 RON anual. La ultima ședința de plen a Consiliului Județean, liderul de grup al consilierilor județeni PNL, Romeo Vatră, a atras atenția că acest mijloc nu are voie să fie folosit drept canal de propagandă în campania electorală. Trei persoane sunt angajate la Biroul de Comunicare al CJ, având misiunea de a scrie articolele pentru Vestea Județului. În fapt, aceștia nu fac altceva decât să fie implicați într-o deșănțată propagandă pentru baronul PSD, distribuind minciuni în tot județul și falsificând în mod grosolan realitățile.
Un alt caz îl reprezintă un fals program de practică și internship cu scopul de a recruta și/sau a înregimenta activiști PSD. O idee aparent salutară, aprobata de consilierii județeni pentru studenții preocupați de administrația publică, a fost deturnată și aceasta în folosul politic al PSD. Din presă a apărut informația că doi studenți din acest program de internship au fost recrutați pe lângă cabinetul președintelui CJ cu scopul de a se ocupa de propaganda pe online. Mass-media a relatat că aceștia au acum sarcina de a monitoriza adversari și de a distribui articole pro PSD pe diverse grupuri. Acesta a fost de fapt scopul principal al PSD prin așa zisul program de internship.
Atragem atenția că toate aceste aspecte sunt nu doar neconforme cu fișele de post ale acestor funcționari, dar ele atrag implicit sancțiuni administrative și penale. Cazul celor din CJ Iași care lucrează de fapt pentru aparatul de propagandă al PSD Iași și pentru Maricel Popa seamănă izbitor cu cel de la CJ Teleorman, unde angajate ale DGSAPC lucrau de fapt pentru PSD.
Odată cu schimbarea executivului CJ din septembrie, o anchetă administrativă și eventual penală va stabili persoanele implicate în aceste activități.
Partidul Național Liberal, prin consilierii săi județeni și reprezentanții săi, se va opune vehement și va denunța permanent această propagandă din bani publici, îndreptată împotriva adversarilor politici și a tuturor acelora care sesizează sau critică incompetența, corupția baronului PSD și a echipei sale.
Departamentul de Comunicare al PNL Iaşi