Războiul mediatic și de imagine între cele Primăria Municipiului Iași și Consiliul Județean Iași ne confirmă tuturor că Varianta Ocolitoare a Municipiului Iași a fost blocată timp de 7 ani din lipsa finanțării guvernamentale, a dezinteresului politicienilor de la nivel central, dar mai ales din cauza orgoliilor și frustărilor politicienilor locali.
Marți, cu câteva zile înainte de circul mediatic lansat de cele 2 instituții administrative din Iași, le-am solicitat de la tribuna Camerei Deputaților, clarificări publice atât Premierului României, Viorica Dăncilă, cât și Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să îmi pună la dispoziție un calendar realist privind etapele și realizarea atât al Obiectivul 3, Varianta trafic greu, respectiv sectorul Selgros- Bld. Poitiers- Str. Trei Fântâni, intersecție DN 28 Iași-Albița, precum și al Obiectivului 4, Varianta trafic usor (sector km 0+000 – km 8+185) si penetratie Cartier Dacia.
http://www.cdep.ro/interpel/2019/i8637A.pdf
Investiţia în Şoseaua de Centură a Iaşului înseamnă câteva lucruri vitale pentru comunitatea ieșeană: atragerea investitorilor, crearea de locuri de muncă şi dezvoltarea zonei metropolitane. Şoseaua de centură nu ajută doar Municipiul Iaşi, ci determină dezvoltarea comunelor învecinate, creşterea semnificativă a nivelului de trai, facilitând migraţia clasei mijlocii către zonele din jurul Iaşului.
Fac un apel către Preşedintele CJ Iaşi, domnul Maricel Popa, cât şi către Primarul Iaşului, domnul Mihai Chirica, să iasă din retorica de campanie electorală, să îşi facă datoria faţă de ieşeni, să depună proiecte şi să facă demersurile necesare pentru a obţine finanţări şi să atragă fondurile guvernamentale.
Singurii care pierd de pe urma răfuielilor din PSD Iaşi sunt ieşenii, cei care privesc cu resemnare cum zi de zi sunt tot mai izolaţi şi condamnaţi la sărăcie de proprii guvernanţi.
Deputat Costel Alexe,
Preşedinte PNL Iaşi