Cinci abuzuri împotriva minorilor, sesizate deja la 119

0
550

La mai puţin de o săptămână de la operaţionalizarea serviciului de telefonie 119 destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor au fost raportate deja cinci situaţii în care s-a solicitat demararea unor anchete sociale. 

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului  Iași a fost sesizată cu privire la producerea unui posibil abuz sexual în cazul unui minor. De asemenea, au mai fost înregistrate apeluri prin care au fost raportate nerespectarea unor drepturi părinteşti, abandonul unui copil în maternitate, un conflict cu bunicii care consumă alcool şi un tată care refuză să plătească pensia alimentară copiilor. 

„119 a devenit, funcțional la Iași. În acest context, întrucât siguranța și bunăstarea copiilor  trebuie să reprezinte valori absolute, sfătuiesc toți minorii și persoanele adulte din județ, indiferent de calitatea pe care o au, să apeleze cu încredere numărul unic în cazul în care sesizează orice fel de abuz împotriva minorilor. Personalul DGASPC Iași este instruit și pregătit pentru a prelua orice sesizare și pentru a o rezolva sau redirecționa către autoritățile competente, după caz, în funcție de gravitatea și nivelul de intervenție pe care îl presupune”, a declarat Ion Florin, Director General DGASPC Iași, potrivit ZiarulEvenimentul.ro.

Prin apelarea numărului unic 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, vor putea fi raportate toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, inclusiv bullying, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.

Numărul 119 funcționează în regim de permanență, fiind disponibil continuu, 24/24h, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale. Apelurile efectuate sunt gratuite, ele urmând a fi înregistrate și păstrate pentru o perioadă de 6 luni. De asemenea, toate apelurile vor fi identificabile din punct de vedere geografic.

Echipamentele tehnice deja instalate de către Serviciul de Telecomunicații Speciale permit preluarea tuturor apelurilor, în ordinea apelării, cu sistem de așteptare și înregistrare a numerelor de telefon, astfel încât apelanții pot fi re-sunați dacă apelul nu a putut fi preluat sau dacă e nevoie de informații suplimentare.

Totodată, DGASPC Iași dispune și de o echipă mobilă care poate interveni în teren pentru verificarea sesizărilor înregistrate.