Aproape 1.000 de ieşeni au donat PET-uri şi au primit în schimb fructe şi legume

0
726

Campania Caravana Plata cu PET s-a dovedit un real succes, ceea ce înseamnă că economia circulară poate deveni o realitate în Iaşi, scrie Ziarul Evenimentul.

Timp de 10 zile, în Iaşi s-a derulat un proiect al cărui obiectiv a fost de a facilita tranziția către o economie circulară, prin acțiuni concrete ce vizează managementul deșeurilor și consumul de resurse, pentru un impact pozitiv asupra mediului înconjurător, cât și pe plan economic. Concret, este vorba de campania Caravana Plata cu PET, parte din programul Punem Preț Pe Plastic (un proiect Carrefour, în parteneriat cu Primăriua Iaşi şi GreenPoint Management) care încurajează reciclarea oferind, pentru fiecare PET colectat, un fruct sau o legumă de la producători locali. Caravana Plata cu PET a staționat în Iași în perioada 9 – 18 noiembrie la Carrefour Iași Felicia și a fost vizitată de peste 850 ieșeni. De asemenea, cu sprijinul Primăriei Municipiului Iași și a GreenPoint Management, partenerul principal al Caravanei, 2 ONG-uri au participat în proiect și au colectat ambalaje de tip PET, primind la schimb 400 kg fructe și legume. 

„Apreciez și îmi declar sprijinul necondiționat pentru orice inițiativă care își propune să protejeze mediul înconjurător! Campania lansată de Carrefour – Plata cu PET – este pe cât de binevenită, pe atât de necesară. Colectarea separată și reciclarea deșeurilor trebuie să devină nu doar o obligație, ci și un mod de viață, o dovadă de respect față de cei din jur și, mai ales, față de natură. Urez succes inițiatorilor proiectului și mulțumesc echipei Carrefour pentru grija pe care o arată orașului nostru și locuitorilor lui!”, a declarat Mihai Chirica, primarul municipiului Iași.  

„Suntem recunoscători pentru întreaga deschidere primită din partea autorităților locale din municipiul Iași, dar și din partea clienților de aici. Credem că o schimbare reală cu impact direct asupra mediului poate fi realizată doar printr-un parteneriat public- privat și prin implicarea directă a cetățenilor”, a transmis Felician Cardoș, manager Mediu Carrefour România.

„Proiectele pe care le desfășurăm reprezintă parte a filozofiei noastre de business și una din prioritățile majore pe termen lung. Apreciem faptul că în cadrul acestui proiect am găsit, ca de fiecare dată, susținere din partea autorităților locale din Municipiul Iași și sperăm ca proiectele desfășurate până acum să fie precursorul unei relații reușite din care să rezulte și alte inițiative menite să vină în sprijinul cetățenilor în ceea ce privește responsabilitatea față de mediu”, a declarat Geanin Șerban, director General GreenPoint Mangement.

Încă cinci provocări pentru ieşeni

În cadrul parteneriatului, Carrefour, Primăria Municipiului Iași și GreenPoint Management vor căuta soluții pentru a adresa provocările legate de consumul de resurse, de colectarea și managementul deșeurilor și vor implementa campanii de vizează educarea publicului pentru a fi parte din schimbare. Toate acțiunile concrete vor fi implementate de Carrefour sub programul Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară, dresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și consumul responsabil de resurse, pentru limitarea impactului asupra mediului înconjurător.

În prezent, programul Punem Preț Pe Plastic propune ieșenilor următoarele acțiuni concrete:

– Colectarea uleiului folosit la Carrefour Iași Felicia și Carrefour Iași Era și posibilitatea de a primi la schimb un litru de ulei proaspăt pentru fiecare 3 litri de ulei sau 2 litri pentru fiecare 5 litri de ulei colectat.

– Vino cu caserola ta de acasă! – o inițiativă prin care ieșenii pot achiziționa produse din zona Gastro folosind propriile lor caserole și reducând astfel consumul de caserole de unică folosință.

– Pungi biodegradabile pentru raioanele fructe-legume, măcelărie, pește, mezeluri, produse congelate vrac și mâncare pentru animale vrac, contra sumei de 0.1 lei bucata.

– O gamă extinsă de produse din plastic biodegradabil, o alternativă la produsele din plastic.

– Duminica Verde – o campanie educațională în fiecare duminică, pe pagina de Facebook Carrefour, prin care ieșenii pot învăța cum să treacă la obiceiuri mai bune.