Investiții în modernizarea depoului din Dacia

0
935

Proiectul de modernizare a depoului Companiei de Transport Public (CTP) din zona Dacia continuă.

Serviciile actualului depou de tramvaie și autobuze al CTP din Dacia suferă din cauza condițiilor precare, lipsei de echipamente moderne și clădirilor inadecvate și degradate care găzduiesc activitățile. Tehnologiile existente sunt la nivelul anilor 1970 – 1980.

Concret, clădirile nu sunt izolate termic, motiv pentru care se identifică o mare pierdere energetică în desfășurarea activităților, scrie presa locală.

De asemenea, se impune schimbarea rețelei de contact și a sistemului de alimentare, precum și a rețelei interioare de distribuție utilități.

Licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent acestui proiect a fost câștigată de asocierea SC Ray Consulting SRL – SC Smart City Development SRL, pentru o sumă de 795.710 lei, fără TVA (946.894,9 lei, cu TVA).

Valoarea totală estimată a proiectului este de 15.991.006 euro, cu TVA, iar durata estimată de realizare a lucrărilor de 24 de luni. Prin acest proiect dorim să ducem acolo tot transportul pe șină, în special tramvaiele noi, și tot parcul auto electric, mă refer la autobuzele noi. Este un pas important pentru desființarea depoului de la Gară. Dorința noastră, dar care va fi pusă în practică după organizarea unei dezbateri publice, este ca acolo să realizăm un parc pentru toată zona Centru – Gară, o parcare subterană și un muzeu dedicat tramvaiului ieșean”, a anunțat Mihai Chirica, primarul Municipiului Iași.

Proiectul municipalității prevede modernizarea integrală a sistemului de alimentare rețea contact, actualul sistem fiind conceput și realizat acum mai bine de 30 de ani, fără a fi modernizat sau reparat capital de la data construcției.

În cadrul aceluiași proiect, căile de acces și circulație actuale vor fi reorganizate pentru fiecare sistem de transport cu bandă rezervată. Soluția tehnică propusă pentru modernizarea depoului din Dacia include demolarea tuturor clădirilor existente în vederea refuncționalizării depoului, menținerea parțială a platformelor ca fundație pentru infrastructură, redefinirea căilor de acces actuale pentru tramvaie și autobuze (separarea fluxurilor fiind imperativă) și împrejmuirea completă pentru asigurarea siguranței în exploatare și restructurarea tuturor sistemelor, incluzând semnalizarea și automatizarea, rețeaua de contact, rețelele interioare și instalațiile.